آغاز فاز سوم تست انسانی واکسن پاستور در بندرعباس

به گزارش قم پرس، فاطمه نوروزیان بیان داشت: ۱۳ اردیبهشت ماه هفت بیمار مبتلا به کرونا در هرمزگان جان باختند و شمار کل جان باختگان این بیماری در استان به هزار و ۱۶۰ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه اکنون در مجموع ۴۲۷ نفر در بیمارستان‌های استان تحت مراقبتند، اظهار کرد: از مجموع بستری ها، ۷۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۱۵ نفر از آن‌ها وخیم است.

وی با اشاره به اینکه اکنون شش هزار و ۳۸۸ بیمار مبتلا به کرونا نیز در قرنطینه خانگی هستند، اضافه کرد: تاکنون دو هزار و ۴۰۶ نفر برای شرکت در مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن پاستور نام نویسی کرده اند.

نوروزیان با اشاره به شروع فاز سوم تست انسانی واکسن پاستور از روز پنجشنبه عنوان کرد: افراد دواطلب می‌توانند برای نام نویسی واکسن پاستور با شماره ۳۱۱۸ تماس بگیرند یا به سایت پاستور مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال علیه ویروس کرونا در هرمزگان ادامه دارد، اضافه کرد: واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال از هفته گذشته بر اساس جدول وزارت بهداشت آغاز شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه زمان و مکان تزریق واکسن به صورت تلفنی به افراد اطلاع داده می‌شود، عنوان کرد: سالمندان هنگام تزریق واکسن حتماً کارت شناسایی همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه به تدریج برای تزریق واکسن به افرادی که قبلا در سامانه سلامت نام نویسی کرده اند اطلاع داده می‌شود، اضافه کرد: افرادی هم که تاکنون در سامانه سلامت نام نویسی نکرده اند، سامانه دیگری از طرف وزارت بهداشت برای نام نویسی اعلام می‌شود.

نوروزیان با اشاره به اینکه پس از پایان واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال، واکسیناسیون افراد ۶۵ تا ۸۰ سال و پس از آن افراد ۱۶ تا ۶۵ سالی که بیماری زمینه‌ای دارند انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۰ هزار واکسن در هرمزگان تزریق شده است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید