کد خبر: 339556
۰
۰
نسخه چاپی

قلب مرکز فرماندهی و مدیریت و هدایت انسان ها است

به گزارش قم پرس آیت‌الله رضا رمضانی شامگاه سه شنبه در مراسم معنوی و عبادی روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: نورانیت دل از جمله درخواست‌هایی است که در دعاهای مختلف به ویژه دعای روزهای ماه مبارک رمضان از خداوند می‌خواهیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه در دعاها از خداوند می‌خواهیم که قلب ما را نورانی کند، تاکید کرد: قلب یکی از موارد مهم در حوزه اخلاق، سلوک و عرفان، مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه قلب یک مرکز ادراک لطیف است، تصریح کرد: قلب همچنین یک مرکز فهم و درک است.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه قلب، یک نوع ابزار معرفتی است، گفت: شناخت لطیف و شهودی که برای انسان به دست می‌آید به واسطه قلب است که باید مراقبت شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در آیات قرآن کریم، قلب به عنوان مرکز استقرار ایمان عنوان شده است، اظهار کرد: جایگاه ایمان واقعی و حقیقی، قلب است البته مراد، آن قلب جسمی نیست.

وی با تاکید بر اینکه آرامش ایمان که در آیات و روایات مورد تاکید قرار گرفته، در قلب است، افزود: قلب به عنوان مرکز عواطف بشری معرفی شده است.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه در آیات و روایات، قلب به عنوان سرچشمه حکمت معرفی شده است، تصریح کرد: از قلب همچنین به گنجینه زبان تعبیر شده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) اضافه کرد: قلب است که بدن را هدایت، رهبری و مدیریت می‌کند؛ قلب مرکز فرماندهی انسان‌ها است.

وی با بیان اینکه در فرمایش امام علی (ع) آمده که انسان باید قلب خود را قدر بداند، تاکید کرد: وقتی قلب سالم نگه داشته شود، می‌تواند ندای خداوند را اجابت کند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه در قرآن کریم به انواع قلب اشاره شده است، افزود: مهم این است که انسان قلب را سالم نگه دارد؛ حفظ سلامت قلب به اندازه حفظ سلامت بدن اهمیت دارد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انسان نباید به بدن و قلب خود زیان برساند، تاکید کرد: قلب بسیار ظریف است و به راحتی قدرت ادراک، نورانیت و مرکز چشمه‌های حکمت خود را از دست می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه انسان اگر قلب خود را رشد دهد، چشمه‌های حکمت به روی انسان گشوده می‌شود، تصریح کرد: در آیات به قلب مطمئنه، قلب بیمار، قلب مهر زده، قلب قسی و قلب مرده اشاره شده است.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه قلب بیمار، همان قلب نفاق و منافق است که ۱۲ بار در قرآن کریم ذکر شده است، اظهار کرد: قلبی که متکبر و زورگو است، قابلیت خود را از دست می‌دهد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه قلب فاقد معرفت و منحرف، توسط اعمال خود انسان ایجاد می‌شود، افزود: قلب قسی، مثل سنگ و سخت‌تر از آن است.

وی عامل قساوت قلب را ارتکاب گناهان بسیار دانست و گفت: قلب مرده، از بهره‌گیری می‌افتد و باید درمان شود.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان، ماه درمان دل‌های بیمار است، یادآور شد: با یاد خدا می‌توان قلب‌ها را درمان کنیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: یاد مرگ، هم‌نشینی با اهل معرفت و علما، موعظه و پند، اطعام مساکین، دلجویی از ایتام و پرهیزگاری از جمله مواردی است که می‌توان با آن، قلب را درمان کرد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید