فرماندار مهاباد: ۴۰ درصد شهروندان هیچ مورد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

عارف خدرلو روز سه‌شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا مهاباد افزود: براساس مشاهدات و گزارش های رسیده به فرمانداری برخی از مردم با ساده جلوه دادن بحث کرونا مشارکت بسیار ناچیزی در امر رعایت شیوه نامه های بهداشتی دارند.

وی ادامه داد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری مهم ترین و کم هزینه ترین عامل پیشگیری از بیماری کرونا است که می تواند جان شهروندان را نجات دهد.

فرماندار مهاباد با بیان اینکه وضعیت نارنجی شهرستان شکننده و قابل اعتماد نیست، گفت: در صورت کوتاهی و سهل انگاری مردم امکان شیوع دوباره ویروس کرونا و تغییر وضعیت به رنگ قرمز و اعمال محدودیت های اجتماعی و ترافیکی وجود دارد از اینرو شهروندان نیاز است که شیوه نامه های بهداشتی را جدی بگیرند.

خدرلو با اشاره به تعطیلات اواخر هفته جاری هم بیان کرد: شهروندان دید و بازدید عید فطر امسال را با توجه به وضعیت نگران کننده ویروس کرونا و احتمال ابتلای افراد سالمند باید کنار گذاشته و از تجمع و دورمی ها به جد پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه تا آخر هفته جاری نیز هیچ برگه ترددی صادر نخواهد شد، گفت: از نیروی انتظامی و پلیس راه نیز درخواست داریم از عبور و مرور بین شهری جلوگیری کند.

مدیر شبکه بهداشت درمان مهاباد هم در این جلسه گفت: میزان و آمار مراجعه کنندگان به بیمارستان نسبت به هفته های گذشته، کاهش نسبی داشته و روند فوتی ها نیز کمتر شده است.

فرماندار مهاباد: ۴۰ درصد شهروندان هیچ مورد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

بهاء الدین حسینی با اشاره به اینکه از قله پیک چهار عبور کرده ایم، اضافه کرد: مهاباد با شیب ملایم تری نسبت به شهرهای اطراف به پیک چهارم کرونا ورود و با روند آهسته در حال عبور از اوج پیک چهارم هست.

وی با بیان اینکه از آمار بستری های روزانه بالای ۹۰ نفر در هفته گذشته هم اکنون به کمتر از ۷۰ نفر رسیده است افزود: شهروندان باید با درک موضوع شرایط را عادی جلوه نداده و همچنان با جدیت کامل موارد بهداشتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون سه مرکز روستایی و سه مرکز شهری برای واکسیناسیون گروه های هدف در این شهرستان در نظر گرفته است، افزود: در حال حاضر بالغ بر ۵۰ درصد از جامعه سه هزار و ۷۱۸ نفری بالای ۸۰ سال هدف علیه کرونا واکسینه شده اند.

حسینی با تاکید بر اینکه وضعیت فعلی مقابله با کرونا شکننده است، بیان کرد: هم اکنون روزانه ۱۳۶ مورد واکسن کرونا در شهرستان تزریق می شود که بالاترین آمار در سطح استان است.

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی مهاباد هم در این جلسه گفت: طبق درخواست شبکه بهداشت، منع ترددهای غیرضروری در محورهای مواصلاتی توسط نیروی انتظامی در سه محور مهاباد به سمت میاندوآب، ارومیه و سردشت اعمال خواهد شد.

سرهنگ الهیار بخشی اضافه کرد: در همین مدت نیز ضمن جلوگیری از تردد غیرضروری پلاک های غیربومی، ۴۹۲ دستگاه خودرو ۲ میلیون ریال و ۸۶۷ خودرو نیز پنج میلیون ریال جریمه شده اند.

وی افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برای ایام عید فطر، محدودیت های تردد در نظر گرفته شده است که از امروز تا روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه در سطح شهرستان اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: از مردم خواستاریم که همچنان با نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی در اجرای این محدودیت ها همکاری لازم را داشته باشند و در این ایام از هرگونه سفر پرهیز کنند، چراکه ممنوعیت ترددها در این ایام برای سلامتی خود آنهاست.

مهاباد هم اکنون در وضعیت نارنجی مقابله با کرونا قرار دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید