کد خبر: 340164
۰
۰
نسخه چاپی

پنجشنبه روز اول ماه شوال و عید سعید فطر خواهد بود

به گزارش قم پرس نمایندگان مراجع معظم تقلید، چهارشنبه شب با حضور در مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی قم در ارتباط تصویری برخط با ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب، گزارش رصد هلال ماه شوال را که توسط رصدگران آن ستاد، از نقاط مختلف کشور تهیه و ارسال شده بود، استماع و بررسی کردند.

در این جلسه حجت الاسلام موحد نژاد گزارشی از نحوه رصد و گروه‌های رصدی که به سراسر کشور اعزام شده‌اند ارائه نمود و در ادامه گزارش‌های دریافتی از رصدگران را برای حاضرین قرائت نمود.

عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب در ادامه گفت: تمامی این گزارش‌ها جمع‌آوری و پس از جمع بندی، خدمت ایشان ارسال شد و پس از اطمینان معظم‌له، رؤیت پ هلال ماه در ایران اسلامی را اعلام نمودند.

حجت الاسلام موحد نژاد بیان کرد: بالغ بر ۱۰۰ گروه ۳ تا ۸ نفره که مجموعاً حدود ۴۰۰ نفر را شامل می‌شود، وظیفه رصد هلال ماه شوال را انجام دادند و مطابق گزارشات دریافتی، در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی با چشم مسلح و تلسکوب ماه رؤیت شده است.

وی افزود: از آنجایی که این مناطق در شمال شرقی کشور وجود دارند و در آنجا ماه رؤیت شده است به طریق اولی اگر در مناطق مرکزی و جنوبی آسمان غبار آلود و ابری نبود با چشم مسلح ماه قابل رؤیت بود.

حجت الاسلام موحد نژاد گفت: لازم به ذکر است در این مناطقی که ماه توسط افراد حرفه‌ای و عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری دیده شده است احتمال رؤیت پذیری آن خیلی ضعیف بوده لذا با توجه به اینکه در این مناطق رؤیت شده می‌توان به یقین رسید که اگر آسمان مناطق مرکزی و جنوبی غبار آلود نبود به طور حتم هلال با چشم مسلح قابل رؤیت بود.

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری در ادامه گفت: از برخی نقاط دیگر گزارش رؤیت رسیده که به اطمینان لازم رسیدیم.

وی در ادامه گفت: گزارشات دریافتی در اختیار مقام معظم رهبری گذاشته شد و با اثبات رؤیت هلال برای ایشان روز عید فطر و اول ماه شوال اعلام گردید.

لازم به ذکر است در این جلسه حجت الاسلام محمدی عراقی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، نمایندگان دفاتر مراجع عظام تقلید صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، شبیری زنجانی، سبحانی، جوادی آملی، مظاهری، نوری همدانی، علوی گرگانی و نمایندگان طلاب آفریقایی و آمریکای جنوبی مقیم در ایران حضور داشتند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید