کد خبر: 340282
۰
۰
نسخه چاپی

انقلاب اسلامی پرچم ارزش‌های دینی را با نگاه تمدنی علم کرده است

به گزارش قم پرس، به منظور ترویج امید به گفتمان انقلاب و پرشور شدن انتخابات ریاست جمهوری، نخستین نشست تخصصی امید به گفتمان انقلاب اسلامی با عنوان «میدان مردم» برگزار شد. در این نشست به افق دید مقام معظم رهبری با موضوعیت انتخابات در میان نخبگان حوزوی و دانشگاهی پرداخته شد.

حجت‌الاسلام فلاح، مدیر مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی طی سخنانی در این نشست، جمع حاضران در نشست را نمایندگان و نخبگان جبهه انقلاب قلمداد کرده و آنان را مؤثر در تهییج مردم در انتخابات دانست.

حجت‌الاسلام فلاح حضور پرشور مردم در انتخابات را بسیار حساس و آن را از امور مسلم دانست و تأکید کرد: این انتخابات در صورتی که با یک قیام همگانی از طرف جبهه انقلاب صورت گیرد، نصرت الهی شامل حال ما خواهد شد و اولین انتخابات بعد از بیانیه گام دوم انقلاب با گامی استوار همانند تجربه مواسات و همدل و همزبانی رقم خواهد خورد.

وی با بیان منفعل نبودن انقلاب، موقف انقلاب را فعالانه توصیف و اظهار کرد: انقلاب به لکنت زبان نیفتاده، بلکه انقلاب پرچم ارزش‌های بزرگ دینی را با نگاه تمدنی علم کرده و قهرمان‌های کشور ما قهرمانان جهان اسلام هستند. انقلاب برای جبهه انقلاب و انقلابیون هزینه کرده است و اگر نخبگان منفعلانه عمل کنند، نباید از مردم توقع همراهی داشته باشیم.

مدیر مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی ادامه داد: از اشکالات جبهه انقلاب این است که اصلاً دستاوردهای نظام را نمی‌دانند و هنوز باور به ساخت کشور ندارند و علت این مسئله آن است که ما میدان دید مقام معظم رهبری را نداریم و فرمایشات ایشان را جدی نمی‌گیریم و دنبال نمی‌کنیم. ایشان افق دید را کاملاً روشن می‌بینند و در بیانیه گام دوم می‌فرمایند: «جوانان باید تصویر روشنی از نقطه‌های امید بخش داشته باشند».

این انتخابات در صورتی که با یک قیام همگانی از طرف جبهه انقلاب صورت گیرد، نصرت الهی شامل حال ما خواهد شد و اولین انتخابات بعد از بیانیه گام دوم انقلاب با گامی استوار همانند تجربه مواسات و همدل و همزبانی رقم خواهد خورد

حجت‌الاسلام فلاح افزود: مقام معظم رهبری در سه محور اساسی امید به گفتمان انقلاب اسلامی را بیان می‌فرمایند. ۱. ظرفیت ملی و خود مردم ایران که انقلاب کردند و انقلاب را حفظ کردند. ۲. وعده الهی که اگر دین خدا را یاری کنید، خدا شما را یاری می‌کند «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ» ۳. فرسودگی جبهه دشمن و اینکه تحریم آخرین حربه دشمن است. انسان عاقل آخرین حربه را از دست دشمنش می‌گیرد که اگر تحریف شکست خورد، تحریم شکست می‌خورد و این با حضور تبلیغی ما محقق می‌شود.

وی بیان کرد: این گفتمان باید در جبهه انقلاب شکل گیرد و از سستی و رخوت و سکوت و حالت انفعالی خارج شود. باید علیه اقتصاد برون‌زا و نگاه تکیه به غرب و با طوفان و تهاجم از این رخوت خارج شده و مؤثر عمل کرد و برای کوتاهی‌هایی که پیش آماده استغفار کرد. شاید کوتاهی‌های گذشته جبران شود.

انقلاب اسلامی پرچم ارزش‌های دینی را با نگاه تمدنی علم کرده است

در ادامه این نشست، طالبی، مسئول بال حوزوی بنیاد نهضت، نیز در اهمیت نقش زنان در نهضت تبیین و دیدگاه حضرت امام (ره) که زنان را به عنوان رهبران نهضت معرفی کردند به سخنرانی پرداخت. همچنین، راهکارهای عملیاتی برای پرشور کردن انتخابات در فضای مجازی از سوی آقازاده و راهکارهای عملیاتی برای پرشور کردن انتخابات در فضای حقیقی نیز از سوی مرعشی ارائه شد.

در بخش سوم این نشست که به صورت گفتمان‌محور برگزار شد، حجت‌الاسلام مجتبی عرب، مدیر بنیاد نهضت طی سخنانی اظهار کرد: انتخابات امسال یکی از مهمترین انتخابات تاریخ جمهوری اسلامی است. ما در حال حاضر با یک انفعال گفتمانی مواجه هستیم. همچنین، می‌توان مسائلی که باعث انفعال گفتمانی شده است را ارائه کرد. محدودیت‌های اجتماعی که به علت وجود ویروس کرونا و بعضی تنبلی‌ها و عدم خلاقیت‌ها این انفعال را بیشتر کرده است. البته عدم فعالیت در جبهه انقلابی با توجه به شرایط کنونی کشور در فضای نخبگانی مؤثر بوده است.

وی افزود: در درجه بالاتر هیچ فعالیتی از کنشگران فعال ما در بحث مسائل داغ و به روز کشور به ویژه مسائل انقلاب مستضعفین انجام نمی‌گیرد. در مسائلی مانند ماجرای خطرناک مذاکرات وین، انفجار نطنز و … که جریان حزب‌اللهی خیلی ساکت و آرام با این‌ها برخورد کرده است. از لحاظ سیاسی در شرایطی هستیم که افرادی که موظف به پیشگامی و خط‌دهی برای ایجاد یک جریان سیاسی پرشور هستند، این کار را انجام نمی‌دهند. در این شرایط هر کسی با نوعی رفتار، جبهه انقلابی را به انفعال می‌کشاند؛ یکی با بلاتکلیفی یکی با موضع نگرفتن در مسائل اساسی و....

مدیر بنیاد نهضت بیان کرد: مسئله دیگر اینکه باید قبول کنیم جریان انقلابی با خلأ رهبران میانی مواجه است. روحیه بعضی افراد حزب‌اللهی این است که هیچ فردی را ذیل مقام معظم رهبری قبول ندارند. این خلأ باعث شده است تا در صحنه، اراده‌های جمعی که بتوانند در مسائل مذکور فضاشکن باشند، خیلی کم دیده شوند. باید در مسئله بن‌بست گفتمانی ایده‌پردازی شود.

همچنین، در ادامه این نشست، صادق شهبازی، از صاحب‌نظران این حوزه نیز در رابطه با صحنه انتخابات گفت: جبهه اصول‌گرایان گمان می‌کنند که اگر وحدت در جبهه انقلاب صورت بگیرد، تمام مشکلات حل شده است؛ در حالی که نگاه مردم به ما این است که مشغول به خود هستیم و حرف‌هایی می‌زنیم و به دردهای آن‌ها توجهی نداریم. پس مشکل وحدت یا عدم وحدت نیست.

وی افزود: گروهی گمان می‌کنند که اگر یک یا دو کاندیدا معرفی کنند، ولو اینکه مشارکت بسیار بالایی هم نباشد، به وحدت رسیده‌ایم و مشکل حل است؛ در حالی که نگاه رهبر انقلاب این است که تنور انتخابات داغ باشد و مشارکت بالا باشد و مردم از هر قشر و سلیقه‌ای نماینده در انتخابات داشته باشند و حرفشان شنیده شود.

شهبازی تصریح کرد: مشکل کشور کم‌کاری و بیکاری نیست، بلکه مشکل جهت‌گیری غلط است. مشکل کشور این است که کلید حل مشکلات را در مذاکره با غرب معرفی کردیم. ما باید با مردم هم‌صحبت شویم. مردم باید به این نکته برسند که غرب‌گرایی جواب نمی‌دهد، بلکه باید برنامه جدی داشته باشیم.

همچنین، روح‌الله ایزدخواه، نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بیان کرد: من بیشتر از اینکه نگران باشم جریان غرب‌گرا دوباره رأی بیاورد، نگران این موضوع هستم که جریان انقلابی در زمین بد بازی کند. باید از فرصت انتخابات استفاده کنیم و خود را رشد دهیم.

محمدهانی ایرانمش، از دیگر حضار در این نشست نیز طی سخنانی با بیان اینکه وضعیت امروز جامعه، وضعیتی امیدوارانه است، اظهار کرد: جامعه ما فهمیده است که دولت‌ها و مجلس‌ها منجی نیستند، دوگانه منجی، ویرانگر شکست خورده است. این دولت نیست که محور تمام تغییرات و تعیین کننده تمام حیثیت‌هاست. امروزه جامعه ما فهمیده است که اگر بناست اتفاقی تحول‌آفرین شکل گیرد، مردم رقم‌زننده آن هستند. دولت خوب، دولت منجی نیست، دولتی است که بتواند مردم را به میدان بیاورد.

وی تصریح کرد: نظم نوین جهانی با درهم شکستن نظم سیاسی nationstate، نرم‌افزار ناگزیر حکمرانی در آینده‌ای نزدیک است. نظم نوین جهانی با حکمرانی پلتفرم‌ها، حکمرانی علم، دانش‌بنیان‌ها، سازمان‌های مردمی و حکمرانی مردم به میدان می‌آید. انقلاب اسلامی که مزیت اصلی‌اش در به میدان آوردن مردم است، بهترین گفتمان در این نظم نوین جهانی است.

یادآور می‌شود، در پایان این نشست مقرر شد تا سلسله نشست‌هایی بر مبنای امید به گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف برگزار و این فرآیند به صورت ادامه‌دار اجرا شود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید