کد خبر: 340339
۰
۰
نسخه چاپی

همایشجریان‌شناسی تدبر قرآن و ظرفیت‌های اجتماعی آن برگزار می شود

به گزارش قم پرس همایش ملی «جریان‌شناسی تدبر قرآن کریم و ظرفیت‌های اجتماعی آن در ایران معاصر»، به همت انجمن ایرانی مطالعات قرآنی و فرهنگ اسلامی و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری دیگر مؤسسات و مراکز دانشگاهی، ۲۳ تیرماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

محورهای فراخوان مقالات در این همایش عبارت از مفهوم‌شناسی تدبر، سیر تطور دیدگاه‌ها در مفهوم تدبر، تدبر در سنت تفسیری، تدبر و مسئله فهم قرآن کریم، روش‌شناسی جریان‌های تدبری، آسیب‌شناسی جریان‌های تدبری، رویکردهای تدبری و چالش‌های علوم قرآنی، تدبر و ظرفیت‌های ترویجی قرآن کریم، تدبر و فضای مجازی، تدبر و حوزه زنان و خانواده، ابعاد جامعه‌شناختی و روان‌شناختی، جریان‌های تدبری، تدبر و آموزش و پرورش و ظرفیت‌ها و کارکردهای اجتماعی تدبر در توسعه فرهنگ قرآنی در ایران معاصر هستند.

پژوهشگران برای ارسال چکیده مقالات، تا تاریخ ۱۵ خردادماه و برای ارسال متن کامل مقالات، تا تاریخ ۱۵ تیرماه فرصت دارند و می‌توانند مقالات خود را به نشانی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال کنند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر، سایت isqs.ir در دسترس خواهد بود.

مقالات برگزیده در مجلات علمی «مطالعات قرآنی و فرهنگ اسلامی»، «حدیث‌پژوهی» و «مطالعات تفسیری» منتشر خواهند شد. دیگر مقالات نیز در مجموعه مقالات همایش به صورت الکترونیکی نشر می‌یابند. همچنین دبیری علمی این همایش را محسن قاسم‌پور بر عهده دارد و دبیری اجرایی نیز بر عهده قاسم درزی است.

همایش«جریان‌شناسی تدبر قرآن و ظرفیت‌های اجتماعی آن» برگزار می شود

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید