کد خبر: 340370
۰
۰
نسخه چاپی

شهید خراسانی مقدم از نخبگان برجسته عرصه جهاد و شهادت بود

به گزارش قم پرس سردار غلام عسگر کریمیان که بعد از ظهر شنبه در مراسم یادواره شهید شاخص استان اردبیل، شهید میر جعفر خراسانی مقدم سخن می‌گفت با بیان اینکه باید عزت و امنیت امروز کشورمان را مدیون خون پاک شهدای ۸ سال دفاع مقدس بدانیم اظهار کرد: اگر امروز زیر پرچم یزیدان زمان نیستیم و بیرق آزادی و ایستادگی در برابر دشمنان را بر دست داریم به برکت رشادت‌های آزادگان، رزمندگان و شهدای دلیر و گران قدر ما در ۸ سال دفاع مقدس است.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری شهدا مظهر قدرت ایران هستند و امروزه دشمن علاوه بر اینکه از قدرت نظامی ما در هراس است، از روحیه انقلابی گری و شهادت طلبی جوانان ما نیز احساس خطر می‌کند.

فرمانده سابق سپاه عاشورا به توصیف شخصیت و اخلاق برجسته شهید میر جعفر خراسانی مقدم پرداخت و گفت: این شهید بزرگوار تربیت یافته مخلص و با غیرت مسجد و محافل معنوی و مذهبی بود و از او در جبهه‌های جنگ به عنوان مظهر شجاعت و دلاوری یاد شده است.

سردار کریمیان شهید خراسانی مقدم را نخبه جنگ و مجاهدت عنوان کرد و افزود: این شهید سر افراز علاوه بر گذراندن دوره‌های مختلف و تخصصی نظامی، از شاگردان برجسته شهید چمران نیز بود و علم و درایت او در جبهه‌های جنگ نه تنها در شهر اردبیل بلکه در کشور و حتی جهان اسلام نیز همچون ستاره‌ای درخشید.

سخنران مراسم یادواره شهید شاخص استان اردبیل، شهید میر جعفر خراسانی تصریح کرد: این شهید دلاور لباس ساده رزم و جهاد بسیجی را به لباس فاخر دنیوی ترجیح داده و با روحیه انقلابی خود در جبهه‌های جنگ خوش درخشید به طوری که بسیاری از فرماندهان از او به عنوان قهرمان عملیات‌های مختلف ۸ سال دفاع مقدس نام می‌برند.

وی فرهنگ دفاع مقدس را همانند یک گنجینه ارزشمند دانست و گفت: اگر می‌خواهیم راه روشن این شهدا را در عصر حاضر ادامه دهیم باید فرهنگ انقلابی گری و مجاهدت را در بین جوانان و آینده سازان این کشور ترویج دهیم.

جانشین اسبق سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در ادامه به فرمایش معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) در خصوص جهاد در راه خدا نیز اشاره کرد و افزود: امام همواره می‌فرمودند جهاد و انقلابی گری فارغ از مرزها بوده و وطن ما اسلام است پس اگر مظلومی در هر نقطه جهان ندای هل من ناصر ینصرنی سر دهد وظیفه همگی ما حمایت و مجاهدت در این راه است.

سردار کریمیان شهدای هشت سال دفاع مقدس را از پیشگامان این عرصه عنوان کرد و افزود: شهدا تربیت یافته فرهنگ عاشورایی بودند وبا رشادت در جبهه‌های جنگ به ما درس فتوت و مردانگی دادند و ما نیز باید با افتخار قدم در راه این شهدا بگذاریم.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید