کد خبر: 340395
۰
۰
نسخه چاپی

دوره آموزشی مجازی منظومه فکری رهبر معظم انقلاب برگزار شد

به گزارش قم پرس، مرکز آموزش‌های کاربردی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با همکاری مؤسسه حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری دوره آموزشی مجازی منظومه فکری حضرت آیت الله خامنه‌ای را برگزار کرد.

این دوره با هدف «ایجاد گفتمان انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و تمدن اسلامی»، به منظور تربیت نیروی طراز انقلاب اسلامی با محوریت اندیشه‌های مقام معظم رهبری، ارتقا سطح علمی و فرهنگی طلاب و مبلغین نسبت به انقلاب اسلامی و اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب، ترویج و تبیین اندیشه‌های معظم‌له در بین طلاب و حوزه‌های علمیه، پاسخ به شبهات در حوزه انقلاب اسلامی و تبیین افق‌های پیش روی انقلاب اسلامی طرح‌ریزی و اجرا شده است. این طرح ناظر به خلاء ترویج و تعمیق گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر اندیشه‌های امامین انقلاب، آشنایی با منظومه فکری آیت‎الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) که ادامه دهنده گفتمان فکری علمای گذشته و استمرار بخش گفتمان امام خمینی (ره) است را با رویکرد اجتهادی به مسائل معاصر، در دستور کار قرار داده است.

با عنایت به ضرورت آشنایی بیشتر طلاب و مبلغان با این نظام اندیشه‌ای فاخر فکری و معرفتی، محتواهایی به صورت مدیا در راستای تبیین نظام‌های بینشی، منشی و رفتاری و نیز اجتماعی اسلام، در قالب نخستین دوره آشنایی با منظومه فکری مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به صورت مجازی (آف لاین) و ویژه طلاب حوزه‌های علمیه عرضه شد. استقبال ۴۵۰ نفر از طلاب سطوح عالی و گذران دوره به مدت شش ماه و در قالب ۱۵۶ ساعت آموزشی، حاکی از اشتیاق طلاب برای فهم اندیشه‌های متعالی امامین انقلاب است. بازخوردهای دوره نمایانگر تأثیر ترویج این منظومه فکری در زمینه سازی و ترسیم نقشه راه برپایی تمدن اسلامی است. چنان که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در بیانات خود به اهمیت این منظومه فکری چنین اشاره کردند: «اهمیت این انقلاب و علت اینکه این انقلاب زلزله در دنیا ایجاد کرد، این نبود که یک حکومتی را سرنگون کرد، نه، علت این بود که یک منظومه فکری نو را به دنیا عرضه کرد و امروز هم همچنان در اکناف این عالم، این منظومه فکری در حال پیشرفت است».

طی جلسات مجازی برگزار شده در سامانه آموزش مجازی مرکز آموزش‌های کاربردی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، محورهای آموزشی همچون مبانی قرآنی توحید اجتماعی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن کریم، طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، خون دلی که لعل شد، معرفی کتاب همزمان حسین (علیه السلام)، روح توحید نفی عبودیت غیر خدا، طلبه طراز انقلاب اسلامی از کتاب «بدان ایدک الله»، منشور معارف انقلاب اسلامی و چیستی مقاومت، ارائه و شرکت کنندگان با اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی به صورت تخصصی آشنا شدند.

امید می‌رود این دوره که رسالت آشنایی با این منظومه فکری را بر عهده داشت، با دوره‌های تخصصی و تکمیلی به منظور تربیت کنشگر، مبلغ و مدرس اندیشه‌های امامین انقلاب استمرار یابد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید