کد خبر: 340410
۰
۰
نسخه چاپی

مرحله فینال مسابقات قرآنی سفیر مهربانی برگزار می شود

مهدی کارگری دبیر جشنواره مسابقات سفیر مهربانی گفت: پانزدهمین دوره مسابقات سفیر مهربانی یادواره استاد مرحوم علی اربابی در تهران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا این دوره از مسابقات به صورت غیرحضوری و در دو مرحله در حال برگزاری است.

کارگری ادامه داد: در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل ویژه آقایان و مفاهیم در بخش بانوان طی دو مرحله مقدماتی و فینال در حال برگزاری است. در گروه سنی زیر ۱۷ سال در رشته قرائت تحقیق، ۱۷ تا ۵۰ سال در رشته‌های تحقیق و ترتیل به صورت دو مرحله‌ای و در مقطع پیشکسوتان (۵۰ سال به بالا) در رشته قرائت به صورت تک‌مرحله‌ای مسابقات برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره سفیر مهربانی در ادامه با اشاره به رشته‌های این دوره گفت: این مسابقات در بخش بانوان در رشته مفاهیم به صورت کتبی از سوره‌های ذاریات، ملک، طلاق براساس تفسیر نور انجام می‌شود. آیات انتخابی مرحله مقدماتی گروه سنی زیر ۱۷ سال شامل آیات ۷۷ تا ۷۹ سوره مبارکه نحل، گروه سنی ۱۷ تا ۵۰ سال رشته قرائت تحقیق براساس آیات ۹۵ تا ۹۸ سوره مبارکه انعام و در رشته ترتیل براساس آیات ۱۶۰ تا ۱۶۲ سوره مبارکه اعراف و در بخش پیشکسوتان بر اساس آیات ۳۵ تا ۳۸ سوره مبارکه نور بود.

وی با اشاره به تاریخ مرحله فینال مسابقات سفیر مهربانی گفت: مرحله مقدماتی آن در ماه مبارک رمضان برگزار شد و چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه نیز مرحله فینال این دوره از مسابقات برگزار می‌شود.

کارگری در ادامه گفت: در این دوره از ۱۴ استان شرکت کننده و از کشورهای دیگری همچون آلمان افرادی حاضر شدند. مسابقات مرحله اول در رشته قرائت ترتیل به اتمام رسیده و ۱۹۰ نفر در این مرحله شرکت کردند که ۱۱۰ نفر به مرحله بعدی راه پیدا کرده و در مرحله فینال به ارائه محفوظات خود خواهند پرداخت.

یادآور می‌شود، پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی سفیر مهربانی از سوی آستان مقدس امامزادگان پنج تن لویزان و اداره اوقاف و امور خیریه شمال شرق تهران برگزار می‌شود.

مرحله فینال مسابقات قرآنی سفیر مهربانی برگزار می شود

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید