تولیت آستان قدس رضوی: ایران در مدیریت کرونا سربلند بیرون آمد

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری آستان قدس رضوی، حجت الاسلام احمد مروی در دیدار با وزیر و جمعی از مدیران ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: یاد و نام پزشکان و پرستارانی که در دفاع از سلامت جامعه جان خود را نثار کردند، در تاریخ این کشور ماندگار است و هیچگاه ایثارگری‌های جامعه پزشکی و پرستاری کشور از ذهن و خاطره مردم پاک نخواهد شد.
وی ادامه داد: وزیر بهداشت، مسوولان و کارکنان این وزارتخانه و تمامی کادر پزشکی و درمان کشور حدود ۱۷ ماه شرایط بحرانی و بسیار سخت و پیچیده‌ای را بسیار خوب مدیریت کرده و پشت سر گذاشتند، آن هم در شرایطی که کشور با تحریم‌های ظالمانه و غیر انسانی دشمنان روبرو بود. توفیق اداره و مدیریت خوب و مهار کرونا در چنین شرایطی بیشتر به معجزه شبیه است.

تولیت آستان قدس رضوی به نقش حمایت‎های رهبر معظم انقلاب در شکل‌گیری وفاق ملی و کسب توفیق در مهار کرونا اشاره و بیان کرد: معظم له با هوشمندی، بسیاری از موانع را از پیش پای مسوولان و سیاستگذاران کشور برداشتند و با بیان و عمل خود مسوولان را در مقابله با این ویروس منحوس کمک کردند که باید قدردان آن باشیم.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب مسوولان را به همکاری با ستاد مقابله با کرونا سفارش و خود بیش از همه با این ستاد همکاری کردند، گفت: ایشان مردم و مسوولان را مکلف به اجرای سیاست‌های ستاد مقابله با کرونا کردند و خود پیش از همه به این سیاست‌ها عمل کردند، مجالس مذهبی ایشان در ایام ماه محرم و فاطمیه الگویی از برگزاری مراسم مذهبی همراه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بود که نشان داد می‌شود ضمن رعایت کامل ضوابط بهداشتی، مراسم مذهبی را نیز برگزار کرد این امر برآمده از آن نگاه فقهی کارآمد و به روز است که برای فقه ما بسیار ارزشمند است.

حجت الاسلام مروی با بیان اینکه حدود دو سال است رهبر معظم انقلاب به حرم مطهر رضوی مشرف نشده‌اند افزود: ایشان مقید بودند هرسال برای زیارت به مشهد مشرف شوند و از این مضجع نورانی نشاط و روحیه معنوی کسب کنند، اما برای عمل به مصوبات ستاد مقابله با کرونا دو سال است که به حرم مطهر رضوی مشرف نشده‌اند.
وی ادامه داد: سال گذشته خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدم و از ایشان برای سفر چند ساعته به مشهد دعوت کردم، ایشان فرمودند: وقتی من مردم را به رعایت دستورات ستاد مقابله با کرونا ملزم می‌کنم، چگونه می‌توانم خود به آن عمل نکنم.
تولیت آستان قدس رضوی به ایثار و از خودگذشتگی کادر درمان کشور اشاره کرد و گفت: جانفشانی‌ها و از خودگذشتگی جامعه پزشکی و پرستاری کشور در روزهای سخت مبارزه با کرونا، گواهی بر تعهد، روحیه خدمت و فداکاری کادر درمان کشور است که در این ایام فرصت ظهور و بروز یافت.
وی با بیان اینکه کرونا در کنار تمام لطمه‌ها و خسارت‌های سنگین، برکاتی نیز داشت افزود: همانگونه که هنرمند متعهد شهید مرتضی آوینی ایثار و فداکاری نیروهای رزمنده را ثبت و روایتگری کرد و آثار ماندگار برجای گذاشت، نیازمند ثبت و روایتگری صحنه‌های زیبای فداکاری و ایثار در عرصه جهاد کادر درمان برای دفاع از سلامت جامعه هستیم تا این روحیه ایثار، انسانیت و نوع دوستی برای تعمیق و استمرار در جامعه ثبت شود.

حجت الاسلام مروی از تلاش‌های دانشمندان و پژوهشگران کشور در راستای تهیه واکسن کرونا قدردانی کرد و ادامه داد: از هر راهی که سلامت مردم را تضمین می‌کند باید استفاده کنیم و در این مسیر یک لحظه نباید غفلت کرد، اما نسبت به واکسن تولید داخل نیز باید توجه جدی داشته باشیم، اگر بتوانیم واکسن ایرانی را تولید کنیم که بر اساس گزارشات در مراحل پایانی است، افتخار آن برای ایران و ایرانی است و هیچکس نمی‌‎تواند آن را برای یک جریان و بخش خاصی مصادره کند.
وی با بیان اینکه دانشمندانی را که در عرصه ارتقای علمی کشور از جمله تولید واکسن کرونا تلاش می‌کنند باید تکریم کنیم گفت: دستاوردهای علمی دانشمندان و متخصصان کشور باید در جامعه به خوبی بازتاب پیدا کند تا شور، نشاط و هیجان مثبت برای کسب این توفیقات در جامعه ایجاد شود.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اقدامات آستان قدس رضوی در مقابله با ویروس کرونا در حرم مطهر رضوی و دیگر مناطق کشور افزود: آنچه آستان قدس رضوی در این مدت برای مقابله با کرونا انجام داده بر اساس ایفای وظیفه شرعی، ملی و اجتماعی خود بوده است.

وی با تشکر از اهالی رسانه برای انعکاس معنویت حرم مطهر رضوی در دوران محدودیت زیارت به خاطر شیوع کرونا ادامه داد: در این راستا تلاش شد ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بستر زیارت نیابتی افزایش و با استفاده از فضای مجازی و رسانه ملی راه زیارت و توسل مردم استمرار و افزایش یابد.

حجت الاسلام مروی گفت: با شیوع و فراگیری کرونا در جهان، در برخی از کشورهای غربی و به اصطلاح متمدن، بسیاری به فروشگاه‌ها حمله کرده و به جان هم افتادند اما ایران در مقابله با کرونا سربلند بیرون آمد و آن نگاه مؤمنانه، فرهنگ، ایمان و تمدن مردم ایران در کنار تلاش مسوولان، برگ زرین دیگری را در کارآمدی نظام جمهوری اسلامی رقم زد و مایه ناامیدی و یأس دشمنان شد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید