کد خبر: 340579
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

روابط عمومی مکمل برنامه ساز باشد/پوشش سلیقه های متنوع در کنداکتور

به گزارش قم پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، حمید شاه آبادی معاون سیما در نشستی که دیروز ۲۷ اردیبهشت به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد، ضمن تبریک این روز به همکاران حوزه روابط عمومی این معاونت گفت: یکی از دغدغه ها در دوره جدید سیما، پی‌گیری مطالبه جدی همکاران روابط عمومی برای تقویت ارتباط با مخاطبان است.

وی با اشاره به این که دغدغه همکاران حوزه روابط عمومی باید آنتن سیما باشد، بیان کرد: برنامه های تلویزیون همواره قضاوت می شود اما همکاران حوزه روابط عمومی باید به دنبال دریافت و انعکاس تصویر کلی از برنامه ها و میزان موفقیت شبکه در هدف گذاری کلان باشند.

شاه آبادی یادآور شد: کاری که روابط عمومی باید انجام دهد این است که تصویر مثبت و واقعی از مجموعه ساطع کند به طوری که سلیقه های مختلف به این شناخت برسند که اگر برنامه ای مورد پسند قرار نگرفت، بیننده ما مطمئن باشد برنامه مورد علاقه و سلیقه وی، حتما در بخش دیگر یا شبکه دیگری پخش می شود.

معاون سیما همچنین تاکید کرد: باید این توجه ویژه وجود داشته باشد که در تمام ساعات شبانه روز برنامه های مناسب برای همه اقشار و سلیقه های متنوع، روی آنتن تلویزیون باشد و روابط عمومی ها در این زمینه باید با بازخورگیری‌صحیح نقش مشورتی برای مدیریت ایفا کنند.

وی افزود: روابط عمومی باید نگاهی دقیق به همه مسائل موجود داشته باشد و یکی از مهم‌ترین رسالت هایش ارتقای رضایتمندی از رسانه است و همواره باید برای افزایش کیفی و کمی ارتباط بین مخاطبان و تلویزیون، تلاش کند و از ابزارهای لازم به طور خلاقانه ای بهره بگیرد.

شاه آبادی گفت: اگر مخاطبان ما نسبت به برنامه و شبکه و کل رسانه احساس خوبی داشته باشند یعنی ما کارمان را درست انجام داده ایم.

وی با تاکید بر این که باید ابزارهای کار را به درستی شناخت و از آن بهره برد، یادآور شد: تولید خبر، مسئله ای بسیار جدی برای روابط عمومی هاست اما صرف ارائه آمار کمی از سوی روابط عمومی کافی نیست بلکه باید تلاش شود تا ارتباط یک برنامه یا شبکه با گروه هدف و مخاطب خودش به بهترین شکل برقرار شود.

شاه آبادی همچنین طراحی آنونس برنامه ها را جزء وظایف روابط عمومی ها دانست و تاکید کرد: اگر رسانه به دنبال این است که برنامه هایش دیده شود باید در این حوزه جدی تر وارد شود و برای معرفی و تبلیغ برنامه ها فکر و ایده نو برای ساخت تیزر برنامه ها ارائه و از تمام ظرفیت ها استفاده کند.

معاون رئیس سازمان در امور سیما ادامه داد: آنچه که احتیاج داریم اتاق فکر و نگاه سردبیری در روابط عمومی هاست؛ همکاران روابط عمومی به جای اینکه یک عنصر اجرایی باشند باید یک عنصر جریان ساز باشند و برای جلب رضایت و ایجاد سرمایه اجتماعی بیشتر برای شبکه و سیما تلاش کنند.

شاه آبادی تاکید کرد: برای افزایش مخاطبان تلویزیون به عنوان یک عضو محبوب خانواده ها، روابط عمومی باید نقش مکمل برنامه سازان را ایفا و به شکل هنرمندانه و نوآورانه مخاطب را با حجم عظیم تولیدات و برنامه سازی ها آشنا کند.

در این نشست همچنین حمید خواجه نژاد مدیر روابط عمومی معاونت سیما ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده این واحد گفت: تلاش کردیم به مثابه آینه تمام نمای معاونت عمل کنیم. ضمن دریافت نظرات مخاطبان، تصویرِ مطلوب و صادقانه ای را منعکس کنیم.

در این نشست مسئولان روابط عمومی شبکه ها دغدغه های حوزه کاری خود را بیان کردند.

در پایان نشست معاون سیما از تلاش همکاران حوزه روابط عمومی معاونت تجلیل کرد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس