کد خبر: 341370
۰
۰
نسخه چاپی

کمتر از ۶۰ درصد سالمندان قمی در واکسیناسیون کرونا شرکت کرده اند

به گزارش قم پرس محمدرضا قدیر پیش از ظهر چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان در سالن کرامت استانداری با بیان ثابت بودن روند بستری‌های کرونایی گفت: بستری کرونایی، حرکت سینوسی دارد و در بعضی ایام افزایش بستری‌ها در اثر برخی تجمعات شکل گرفته را شاهد هستیم؛ البته گاهی شاهد روند نزولی خفیفی نیز هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین میانگین مراجعه هفتگی به مراکز بهداشت استان را حدود ۲ هزار تا ۲ هزار و ۲۰۰ مراجعه کننده اعلام کرد و گفت: این امر بر خلاف پیش بینی‌ها بود زیرا طبق روند نزولی شکل گرفته، این عدد می‌بایست به کمتر از ۲ هزار مراجعه در هفته به مراکز بهداشتی می‌رسید.

قدیر همچنین با اشاره به تزریق حدود ۴۰ هزار دوز واکسن کرونا در استان گفت: متأسفانه استقبال گروه‌های سنّی مشمول طرح واکسیناسیون، کمتر از ۶۰ درصد است که این امر مستلزم تبلیغ و فرهنگ‌سازی بیشتر در این زمینه است.

وی افزود: اگر روند واکسیناسیون افزایش نیابد، در پیک‌های احتمالی بعدی کرونا مشکلات فراوانی خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با ابراز خرسندی از روند تولید واکسن ایرانی گفت: امیدواریم که با تولید انبوه واکسن داخلی، مردم استقبال بیشتری نسبت به واکسیناسیون کرونا کنند.

قدیر همچنین با اشاره به قطعی برق در روزهای اخیر، از شرکت توزیع برق استان درخواست کرد تا برق بیمارستان‌ها مخصوصاً بیمارستان‌های میزبان بیماران کرونایی قطع نشود.

وی افزود: امیدواریم در آخرین مصوّبات درباره بیماری کرونا بازنگری شود و نمازهای جمعه در قم امکان اقامه پیدا کند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید