کد خبر: 341902
۰
۰
نسخه چاپی

قم همچنان در پیک کرونا/ ضرورت انجام مراقبت های بهداشتی

به گزارش قم پرس، سیامک محبی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت استان قم با بیان اینکه تاکنون حدود ۴۷ هزار دوز واکسن در دو نوبت اول و دوم در استان تزریق شده است، گفت: ۲۵ تیم واکسیناسیون در پایگاه‌های استان مشغول واکسینه کردن افراد فراخوان شده هستند که امیدواریم تعداد این تیم‌ها را در آینده‌ای نزدیک به ۴۵ تیم برسانیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: آموزش سفیران و رابطین سلامت جهت آموزش و همکاری در پایگاه‌های تجمیعی از جمله برنامه‌هایی است که در دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان پیگیری شده است.

وی افزود: استقبال افراد فراخوان شده از پایگاه خودرویی واکسیناسیون مطلوب نیست و تبلیغ بیشتر در این عرصه و اقناع سازی ضروری است.

رئیس مرکز بهداشت استان قم آغاز تزریق سهمیه واکسن جانبازان شیمیایی ۲۵ تا ۵۰ درصد، آغاز واکسیناسیون نیروهای تعریف شده هلال احمر و همچنین آغاز تزریق سهمیه جدید واکسن برای بیماران خاص و بیماران مبتلا به سرطان را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرد.

سیامک محبی سپس استان قم را در رتبه بیست و سوم شیوع کرونا در بین همه استان‌های کشور خواند و گفت: در حال حاضر ۱۳، ۲۱۴ و ۲۲۱ شهر کشور به ترتیب در وضعیت قرمز، نارنجی و زرد کرونایی قرار دارند و متأسفانه هیچکدام از شهرهای کشور در وضعیت آبی نیستند.

وی با تشریح نمودار کرونایی استان‌ها گفت: برخی استان‌های کشور مانند کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان روند باثباتی در موضوع کرونا ندارند و حتی شاید دستخوش برخی جهش‌های کرونایی شده باشند، ضمن آنکه آمار و نمودار استان قم نیز بیانگر آن است که هنوز از پیک اخیر این بیماری خارج نشده‌ایم و از این رو باید دقت‌ها و مراقبت‌های لازم همچنان وجود داشته باشد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید