کد خبر: 342145
۰
۰
نسخه چاپی

تشخیص درست حق از باطل در جامعه‌ای عاقل و آگاه اتفاق می‌افتد

به گزارش قم پرس، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده عصر یکشنبه در مراسم عزاداری به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: دوران امامت امامان معصوم به لحاظ اقتضائات زمانی و حاکمان و جریانات سیاسی حاکم، حرکت و نوع رفتار خاصی را از سوی ائمه معصومین می‌طلبید تا در احیای ارزش‌های اسلام و حراست از پرچم دین محمدی، به هدایت مردم بپردازند.

وی گفت: در زمان امامین انقلاب نیز، حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری اقتضا زمان را در نوع حکومت داری دخیل دانسته، چنان که رهبر معظم انقلاب قدم در راه مکتب امام راحل گذاشته اما متناسب با شرایط و اقتضائات زمان مدیریت می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، وجود نرم افزاری به نام دین را عنصر اصلی پایداری جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: هنر یک مجتهد این است که به عصر و زمان خویش آگاه بوده و سپس به امامت جامعه بپردازد این امر در سیره و منش حضرت امام خمینی به وضوح قابل مشاهده بود و به تعبیر مقام معظم رهبری عظمت و شخصیت امام راحل (ره) به گونه‌ای بود که مفاهیم و آموزه‌های دینی را در کف جامعه جاری و ساری می‌کرد.

حجت الاسلام جعفرزاده به مسئله «مواسات» به عنوان بزرگترین اقدام فرهنگی در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: از آغاز شیوع بیماری کرونا مقام معظم رهبری «مواسات» را فرهنگ سازی کردند و این امر در کف جامعه اجرا شد و همگان به میدان آمده و در صدد رفع آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا برآمدند.

وی دیگر عنصر مهم برای پایداری جامعه را، امت پای در رکاب امام برشمرد و افزود: در هر کاری همراهی، مساعدت و حاضر در میدان بودن مردم باعث پیشرفت امور می‌شود این امر در طول سال‌های گذشته در موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به اثبات رسیده است و باید در توسعه این فرهنگ بیش از پیش تلاش شود.

تشخیص درست حق از باطل در جامعه‌ای عاقل و آگاه اتفاق می‌افتد

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، تربیت اخلاقی، عقلانی و سیاسی جامعه را از اقدامات مهم امام جعفر صادق (ع) در راستای اصلاح جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: حضرت امام جعفر صادق (ع) اولین نهضت خود را با پرداختن به مسئله اخلاق آغاز کرد چرا که اخلاق ضامن بقای جامعه است.

حجت الاسلام جعفرزاده عقلانی سازی جامعه را عامل مهم در تشخیص حق از باطل برشمرد و افزود: امروز مهم‌ترین پیام رهبر به مردم، حرکت بر مدار عقلانیت، قانون مداری و انصاف است به گونه‌ای که راه را بر احساسات بسته و در تشخیص حق از باطل با قاطعیت تصمیم گرفته و فضا را دچار تزلزل و غبار نکنند.

وی بصیرت و دشمن شناسی را از وظایف مهم شیعیان عنوان کرد و گفت: امام جعفر صادق (ع) در فعالیت سیاسی و اجتماعی خویش شیعیان را از همراهی با حاکمیت ظلم و استبداد منع کرد و همواره در مقابل دشمن، متمرد و ناسازگار بود و این درس بزرگی برای مسلمانان در برائت جستن از دشمنان نظام اسلامی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در ادامه، با انتقاد از رهاسازی فضای مجازی گفت: توسعه فضای مجازی بدون معرفت افزایی، عمق اندیشه اجتماعی را کمرنگ کرده و به تهدیدی برای دانایی و بصیرت تبدیل شده است.

وی مراجعه به کتب مرجع را اصلی ترین منابع فکری نخبگان جامعه عنوان و تاکید کرد: خوراک و تغذیه فکری نخبگان و اندیشمندان جامعه باید کتب مرجع و معتبر باشد البته در کنار آن از فضای مجازی به عنوان امکانات روز جامعه نیز باید بهره برد اما نباید در آن محصور شد.

تشخیص درست حق از باطل در جامعه‌ای عاقل و آگاه اتفاق می‌افتد

حجت الاسلام جعفرزاده با انتقاد از انتشار پیام‌های بدون منبع و سند در فضای مجازی افزود: در کانال‌ها و گروه‌های دینی اگر مطلبی بدون سند و مرجع انتشار یابد چنانکه صحت نداشته باشد فاجعه بزرگ فرهنگی و اعتقادی برای جامعه به همراه خواهد داشت که در این میان نظارت بر فضای مجازی و حضور نخبگان در این امر فرهنگی لازم و ضروری است.

قبل از آغاز مراسم ویژه سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، دسته عزاداری مردم ولایی در معابر اصلی شهر به راه افتاده و حاضران در این مراسم معنوی در فضای باز به عزاداری پرداختند.

تشخیص درست حق از باطل در جامعه‌ای عاقل و آگاه اتفاق می‌افتد

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید