روز بدون فوتی کرونایی در چهارمحال و بختیاری به ثبت رسید

مجید شیرانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی روزهای اخیر تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در استان از کاهش محسوسی برخوردار بود و در برخی روزها تعداد فوتی‌ها به صفر رسیده است.

وی ادامه داد: این روند با جدیت در رعایت پروتکل‌های بهداشتی تداوم خواهد داشت اما چنانچه با عادی‌انگاری و سهل‌انگاری مردم مواجه شویم این وضعیت متوقف خواهد شد و شیوع کرونا روند صعودی به خود می‌گیرد.

شیرانی با اشاره به تداوم واکسیناسیون کرونا در استان، اظهار داشت: واکسن کرونا به جز عوارض طبیعی و زودگذر عوارض دیگری ندارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: واکسن کرونا هیچ‌گونه خطر جدی برای سلامتی افراد به همراه ندارد و مردم به شایعات توجه نکنند.

شیرانی همچنین از کاهش چشمگیر مبتلایان به کرونا در استان طی ۲ هفته اخیر خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۷ بیمار مبتلا به کرونا در استان در استان شناسایی شد که از این تعداد ۳۸ نفر بستری و ۲۹ نفر سرپایی بودند.

وی خاطر نشان کرد: هم اینک ۲۰۸ بیمار مشکوک و مبتلای قطعی به کرونا در مراکز درمانی استان بستری است که از این تعداد حال عمومی ۲۶ نفر وخیم است.

شیرانی تصریح کرد: با احتساب بیماران جدید مجموع مبتلایان به کرونا در استان به ۴۵ هزار و ۹۹۶ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، شهرستان‌های کوهرنگ، خانمیرزا و بن در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا و سایر شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار دارند.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۳۳ هزار و ۷۵۹ مورد نمونه‌گیری ویروس کرونا در این استان انجام شده است.

همچنین در این مدت یک هزار و ۱۰۸ بیمار بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را در این استان از دست دادند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید