۳۰ درصد فعالان حمل و نقل هنوز وام کرونایی نگرفته‌اند

به گزارش قم پرس به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محسن صادقی درباره آخرین میزان تسهیلات پرداختی به فعالان آسیب دیده از کرونا در حوزه حمل و نقل گفت: تا اواسط خرداد ۱۴۰۰، از مجموع حدود ۴ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات درخواستی بخش حمل و نقل برون شهری، ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان معادل ۷۲ درصد از کل تسهیلات درخواستی به متقاضیان در بخش حمل و نقل جاده‌ای و هوایی، ریلی و دریایی پرداخت شده است.

صادقی گفت: دولت در دو بخش به حمل و نقل عمومی برون شهری تسهیلات پرداخت کرده است. بخش اول به طور ویژه حوزه حمل و نقل هوایی و ریلی هستند که آسیب بسیار شدیدی از شیوع کرونا دیدند و بخش دیگر حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری نظیر رانندگان مسافربری جاده‌ای و شرکت‌ها هستند که با آسیب‌های قابل توجهی روبرو شدند.

وی افزود: در مجموع حدود ۲۰۳ هزار پرونده از سوی شرکت‌های حمل‌ونقلی و رانندگان برای دریافت این وام تشکیل شده که از این رقم، حدود ۱۵۵ هزار پرونده و معادل ۷۶ درصد از کل پرونده‌ها به مرحله پرداخت رسید و مابقی پرونده‌ها نیز در فرایند پرداخت قرار دارند.

شرکت‌های هواپیمایی ۸۶ درصد رقم درخواستی را دریافت کردند

صادقی در مورد آخرین وضعیت تسهیلات ویژه شرکت‌های بزرگ حمل‌ونقل هوایی و ریلی افزود: تاکنون در بخش هوایی، از مجموع ۲۹ پرونده که درخواست بیش از ۲ هزار و ۵۵۳ میلیارد تومان تسهیلات داشته‌اند، پرونده ۱۵ شرکت به ارزش حدود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده که نشان از پرداخت ۸۶ درصدی کل تسهیلات درخواستی این بخش دارد.

فقط ۲۶ درصد از وام مصوب کرونا به بخش ریلی پرداخت شد

وی ادامه داد: در حوزه ریلی نیز از مجموع ۵۸ پرونده متقاضیان با ارزش تقریبی ۸۹۰ میلیارد تومان، تسهیلات ۲۳ شرکت پرداخت شده که ارزش تسهیلات پرداختی به آن‌ها نیز حدود ۲۳۰ میلیارد تومان و حاکی از پرداخت تنها ۲۶ درصد از کل تسهیلات درخواستی این بخش است.

مدیرکل دفتر ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره‌وری حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در پایان با تاکید بر ضرورت و فوریت رسیدگی به شرکت‌های حوزه حمل و نقل به سبب آسیب‌های جدی وارد بر آن به دلیل شیوع ویروس کرونا و علی الخصوص بخش حمل و نقل ریلی کشور که در دریافت تسهیلات کرونا، با موانع و مشکلات متعددی مواجه هستند، ضمن درخواست همکاری بیشتر و همراهی برخی بانک‌های عامل جهت تسریع و تسهیل در پرداخت این وام حمایتی، گفت: به دنبال آن هستیم که در درجه اول شرایط دریافت این وام حمایتی از بانک‌ها را برای شرکت‌هایی که هنوز موفق به اخذ آن نشده اند، تسهیل کنیم و در درجه دوم و در صورت فقدان توان این شرکت‌ها در تأمین شرایط دریافت این تسهیلات، رقم تخصیصی جهت حمایت از دیگر شرکت‌های آسیب دیده این حوزه، آزادسازی شود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید