شمار مبتلایان به کروناویروس در فارس از مرز ۲۸۱ هزار نفر عبور کرد

به گزارش قم پرس، سید روح الله حسینی بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۲۱ هزار و ۴۱۰ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۶۵ هزار و ۲۱۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۰۶ هزار و ۵۰۶ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۶ هزار و ۱۴۴ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۸۱ هزار و ۳۵۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز هزار و ۳۴ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۴۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

حسینی همچنین از بهبودی ۲۵۷ هزار و ۸۱۱ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

این مقام مسؤول در دانشگاه در ادامه با اعلام جان باختن ۱۲ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و ۶۴۲ نفر اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با توجه به در پیش داشتن دو انتخابات (ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا)، به دلیل شیوع کرونا ویروس و خطر افزایش ابتلاء، توصیه می‌شود از شرکت در دورهمی ها و اجتماعات بپرهیزیم و از طریق صدا و سیما و شبکه‌های اجتماعی معتبر، پیگیر انتخاب نامزدهای دو انتخابات در کشور باشیم

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید