کد خبر: 342362
۰
۰
نسخه چاپی

برگزیدگان مسابقه دانش‌آموزی قرائت قرآن در اوگاندا تجلیل شدند

به گزارش قم پرس به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، تلویزیون ملی یو بی سی اوگاندا با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کامپالا، مسابقه قرائت و حفظ قرآن کریم یک ماهه برای بیش از ۵۰ دانش‌آموز منتخب اوگاندایی برگزار کرد.

در این مراسم، خانم فریده علی کولومبا، مدیر هیأت اجرایی بخش برگزاری مسابقات قرآنی و اسلامی تلویزیون ملی اوگاندا در سخنانی، حضور رایزنی فرهنگی کشورمان را در ترویج فرهنگ و معارف قرآن را بسیار ستودنی، فعال و سازنده توصیف کرد.

محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا نیز در سخنان خود، با بیان اینکه قرآن کامل‌ترین و جامع‌ترین کتاب و راهنما برای تحقق اهداف خلقت، ارسال رُسُل و انزال کُتُب است، گفت: اگر به فرامین قرآن عمل کنیم، انسانی موفق در همه ابعاد زندگی خواهیم بود.

در ادامه، شرکت کنندگان بخش قرائت و حفظ قرآن در سطوح حفظ کل، نصف، ثلث و یک جز به رقابت با یکدیگر پرداختند.

برگزیدگان این مسابقه جوایز و اقلام فرهنگی از جمله کتاب داستان راستان به زبان لوگاندا، مجموعه کتاب‌های هشت جلدی ویژه کودکان و نوجوانان حدیقةالقرآن برای نقاشی و رنگ آمیزی آیات قرآن دریافت کردند.

در مراسم تجلیل از برترین‌های مسابقه دانش‌آموزی قرائت و حفظ قرآن کریم که تعدادی از مقامات رسانه ملی، والدین دانش‌آموزان شرکت کننده در مسابقه و دو حافظ بزرگسال معروف این کشور نیز حضور داشتند از همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در کامپالا با برگزاری این مسابقه و سایر فعالیت‌های قرآنی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

همچنین، به سه تن از مقامات تلویزیون ملی اوگاندا و ۱۰ قاری و حافظ برتر در مسابقه به رسم تقدیر، هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید