کد خبر: 342616
۰
۰
نسخه چاپی

تدبیر و اخلاص امام و رهبری عامل اصلی ماندن مردم در صحنه انقلاب

به گزارش قم پرس، حجت‌الاسلام عباس اسکندری پیش از ظهر پنجشنبه در نشست بصیرتی با عنوان «بصیرت و دشمن‌شناسی» که با حضور کارکنان اوقاف و مدیران اجرایی و فرهنگی برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت معصومه (س)، امام رضا (ع) و دهه کرامت گفت: زندگی هر دو بزرگوار، درس‌های فراوانی برای شیعیان و همه مسلمانان دارد.

وی افزود: خیر و برکت فراوانی به واسطه اولاد فراوان حضرت آقا موسی جعفر (ع) به ما رسیده و امامزادگان متعددی از نسل ایشان در جای جای ایران اسلامی مدفون هستند که بقاع متبرکه آنها ملجأ و پناهگاه ماست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه وجود بارگاه نورانی حضرت فاطمه معصومه (س) منشأ خیر و برکت فراوانی برای دنیای اسلام و مکتب تشیع شده است گفت: به واسطه این مرقد مطهر، حوزه علمیه‌ای در قم بنا شده که مرکز علم و دانش است.

وی ادامه داد: وجود این همه خیر و برکت به واسطه حوزه علمیه و تربیت شخصیت‌های بزرگ دینی در پرتو وجودی بانوی نور و کرامت حضرت فاطمه معصومه (س) به دست آمده است.

حجت‌الاسلام اسکندری با بیان اینکه این یک فرصت بزرگ معنوی و الهی است که در اختیار شهر قم و کشور و عالم تشیع قرار گرفته است گفت: باید قدردان این فرصت عظیم باشیم چرا که امام خمینی (ره) که دنیا را تحت تأثیر خود قرار داد هم خود از نسل امام موسی کاظم (ع) بودند و هم تربیت شده حوزه علمیه‌ای که در پرتو بارگاه نورانی کریمه اهل بیت (س) شکل گرفته بودند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به ماجرای سفر حضرت معصومه (س) به ایران به قصد دیدار با برادر بزرگوارشان حضرت امام رضا (ع) عنوان کرد: بر اساس روایات تاریخی، امام رضا (ع) از ایشان خواسته بودند که از مدینه به سمت طوس حرکت کنند، حضرت هم بر اساس ولایت‌مداری که داشتند لحظه‌ای درنگ نکرده و دستور برادرشان را اطاعت کردند.

وی با بیان اینکه مأمون می‌خواست مانع سفر حضرت معصومه (س) و همراهان او شود گفت: نقل است که در ساوه، مأموران حکومت جلوی آنها را گرفتند و هر چهار برادر فاطمه معصومه در آنجا به شهادت رسیدند؛ گفته می‌شود همین مسئله شرایط روحی ایشان را تحت تأثیر قرار دادند و به شدت بیمار شدند البته عده‌ای هم می‌گویند دلیل بیماری ایشان مسموم شدنشان بود، در هر حال حضرت خواستند به قم بروند زیرا از اهمیت این شهر به واسطه روایات اجداد مطهر خود آگاه بودند که قم، عش آل محمد (ص) خواهد بود.

حجت‌الاسلام اسکندری با اشاره به استقبال گسترده مردم قم از حضرت معصومه (س) و تجلیل ایشان از سوی بزرگان و اعاظم عنوان کرد: در نهایت بعد از ۱۷ روز ایشان به لقاءالله پیوستند و در قبرستان قدیمی بابلان به خاک سپرده شدند و در کنار ایشان برخی از خواهران ایشان و برخی دیگر از امامزادگان هم مدفون هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در بخش دیگری از سخنان خود به تأثیرگذاری انقلاب اسلامی ایران پرداخت و گفت: نه انقلاب کبیر فرانسه و نه انقلاب سوسیالیستی شوروی سابق و نه حتی انقلاب اسلامی الجزایر، هیچیک نتوانستند تأثیرگذاری در سطح انقلاب اسلامی ایران داشته باشند، به واسطه آن تحولات، کسانی که بر سر کار می‌آمدند شرایط مطلوب خود را ایجاد می‌کردند ولی در در پرتو انقلاب اسلامی، در کوتاه‌ترین فرصت یعنی تنها بعد از دو ماه از پیروزی، فرم حکومت به رأی مردم گذاشته می‌شود.

وی تصریح کرد: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی یک امر نهادینه شده است به طوری که در طول چهار دهه گذشته، به طور میانگین سالانه یک انتخابات برگزار شده است در حالی که این امر در دموکراتیک‌ترین کشورهای جهان هم دیده نمی‌شود و حتی رأی مستقیم مردم هم در انتخاب مدیران ارشد کشورشان دخیل نیست ولی در ایران مردم مستقیماً کارگزاران کشور را بر می‌گزینند به همین دلیل دشمنان از مدت‌ها پیش از برگزاری انتخابات در ایران، شروع به ناامید کردن مردم کرده و همواره سعی می‌کنند ملت ایران را از حضور پای صندوق رأی بازدارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به رهبری بی‌بدیل امام خمینی (ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفت: خدماتی که انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به فرهنگ و تمدن اسلامی به ویژه در حوزه علم و فناوری و پیشرفت‌های دانشی در عرصه جهانی داشته‌اند در طول تاریخ بی نظیر است.

وی ادامه داد: در برخی قسمت‌ها ضعف و سو مدیریت دیده می‌شود ولی خدمات بسیاری توسط جمهوری اسلامی صورت گرفته که باید دیده و گفته شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: اگر مردم تا بحال در مسیر جمهوری اسلامی مانده‌اند به خاطر این است که صداقت، تدبیر، مدیریت و اخلاص را در پیشوای خود دیده‌اند وگرنه با عملکرد ما مسئولان، نمی‌توان مردم را تا این حد در صحنه نگاه داشت.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور در صحنه و انتخاب آگاهانه عنوان کرد: همه ما موظف هستیم برای مشارکت حداکثری تلاش کنیم و همگان را پای صندوق بیاوریم به طوری که مراجع تقلید گفته‌اند حضور در انتخابات واجب عینی است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید