هلال احمر بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شعب رای کرمانشاه نظارت دارد

«فرزین معتمدی» عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مستقر در ستاد انتخابات استان اظهار داشت: نیروهای جمعیت هلال احمر از صبح امروز به منظور نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در شعب اخذ رای استان مستقر شده اند و به روند رعایت پروتکل های بهداشتی و مقابله با بیماری کرونا کمک می کنند.

وی افزود: نیروهای ما علاوه بر تذکر دادن در صورت مشاهده هرگونه رفتار که احتمال شروع بیماری را افزایش می دهد، مردم را به رعایت فاصله فیزیکی دعوت می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه توزیع ماسک در شعب اخذ رای را یکی دیگر از اقدامات جمعیت هلال احمر برشمرد و گفت: بیشتر افرادی که در شعب اخذ رای حضور دارند ماسک زده اند و معدود افرادی نیز که ماسک ندارند از طریق نمایندگان ما ماسک دریافت می‌کنند.

معتمدی ضدعفونی شعب دستگاه‌های الکترونیکی اخذ رای را نیز از دیگر اقدامات هلال احمر در راستای برگزاری انتخابات برشمرد و گفت: این روند به صورت مداوم در حال انجام است و مردم بدون هیچ نگرانی می ‌توانند از دستگاه های الکترونیک اخذ رای استفاده کنند.

کرونایی‌ها برای رای دادن با ۱۱۱تماس بگیرند

مدیرعامل جمعیت هلال ‌احمر استان کرمانشاه در ادامه گفت: تعداد ۳۲ صندوق اخذ رای سیار برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده که آنان در صورت تمایل می‌توانند با سامانه ۱۱۱ تماس بگیرند تا در محل سکونت آنان نسبت به اخذ رای اقدام لازم صورت گیرد.

معتمدی افزود: در راستای هرچه بهتر برگزار شدن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، طرح «حامیان سلامت» به منظور نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی، توصیه به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده توسط اعضای جمعیت هلال احمر به رای دهندگان در شعب پر ازدحام اخذ رای سطح استان به اجرا در آمده است که در این طرح ۲۲۰ نفر از اعضای جوانان هلال احمر مشارکت دارند.

وی همچنین گفت: آماده باش ۸۰ تیم عملیاتی در شهرستانهای استان، آماده باش سه تیم واکنش سریع و امدادهوایی در مرکز استان، آماده باش ۱۵ پایگاه امداد و نجات بین شهری، تامین و در اختیار قراردادن اقلام بهداشتی (ماسک، مواد ضدعفونی و دیگر اقلام) به اعضای ناظران، عضویت ۱۰۶ نفر از همکاران در صندوق های اخذ رای به عنوان نمایندگان فرماندار، هیات نظارت و اعضای صندوق اخذ رای، استقرار و بکارگیری ۴۵ دستگاه آمبولانس در شعب پر ازدحام سطح استان، جانمایی مکان حضور رای دهندگان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و در اختیار قرار دادن ۴۲ دستگاه خودرو اعم از مینی بوس، خودروهای کمک دار و خودروهای سواری جهت برگزاری انتخابات به فرمانداری های تابعه استان از جمله اقدامات هلال احمر استان برای برگزاری بهتر انتخابات است.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور امروز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور در حال برگزاری است.

در این انتخابات یک میلیون و ۵۷۷ هزار و ۶۳۹ کرمانشاهی حق رای دارند که از این تعداد ۷۸۰ هزار و ۳۲۲ نفر زن و ۷۹۷ هزار و ۳۱۷ نفر مرد هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر، ۳۲ بخش، ۸۸ دهستان و هزار و ۷۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید