تمامی مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع انگلیسی هستند

دکتر قاسم علی آباد روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: تخت‌های بستری کرونا در زاهدان در حال تکمیل شدن است، نگران پذیرش بیمار جدید هستیم.

وی ادامه داد: بیشترین تعداد مبتلایان روزانه در موج قبلی حدود ۳۰۰ نفر بود اما این تعداد در موج فعلی به بالای ۷۰۰ نفر در روز رسیده که تعداد بیماران نیازمند به بستری ما نیز به شدت افزایش یافته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با توجه به ظرفیت محدود تخت‌های بستری در بیمارستان‌ها، همکاران پزشک تنها برای افراد بدحال دستور بستری صادر می‌کنند، در یک تا ۲ روز آینده تمامی تخت‌های بستری مبتلایان به کرونا تکمیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: درخواست عاجزانه کادر درمان و مدافعان سلامت از مردم شریف سیستان و بلوچستان رعایت جدی دستورالعمل‌های بهداشتی و لغو کامل همه فعالیت‌های معمولی است.

علی آباد با اشاره به دوره نهفتگی بیماری کرونا گفت: بیماران فعلی کسانی هستند که حدود هفت تا ۱۰ روز قبل به این ویروس آلوده شده‌اند.
وی ابتلاء خانوادگی را همچنان مهمترین الگوی انتقال ویروس عنوان کرد و افزود: با توجه به روند فزاینده تعداد مبتلایان و پر شدن تخت‌های بستری از هم استانی‌های عزیز درخواست می‌شود تا به هیچ وجه در مراسم دید و بازدیدهای خانوادگی و سایر فعالیت‌های جمعی که در فضای بسته و بدون استفاده از ماسک انجام می‌شود شرکت نکنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: هفته گذشته به طور میانگین روزانه ۶ نفر از هم استانی ها به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند و به عقیده کارشناسان بعد از افزایش تعداد موارد مثبت و موارد بستری، در چند روز آینده شاهد افزایش تعداد موارد فوت نیز خواهیم بود.

وی گفت: با توجه به شناسائی ویروس‌های جهش یافته هندی و آفریقایی در کشورهای همسایه و مشاهده آن در استان‌های بوشهر و هرمزگان، احتمال ورود این نوع از ویروس‌ها نیز به استان وجود دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید