کد خبر: 342807
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

الزام تاسیس دفتر محلی در روسیه برای شرکت‌های آمریکایی

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، قانون گذاران روسی روز پنجشنبه قانونی تصویب کردند که غول‌های فناوری ایالات متحده را موظف می‌کند تا ژانویه ۲۰۲۲ دفاتر خود را در روسیه باز کنند یا با اقدامات تنبیهی روبرو شوند، بخشی از فشار روسیه برای تقویت آنچه "حاکمیت" اینترنت نامیده می‌شود، است. روسیه در ماه‌های گذشته با برخورد جدی با شرکت‌های اینترنتی آمریکایی و از ماه مارس سرعت جابجایی اینترنتی توئیتر را کاهش داده است تا مجازات آن را بخاطر عدم حذف مطالب ممنوع مسکو اعلام کند.

قانون جدید، که سومین و آخرین خوانش خود را در مجلس عوام پارلمان به تصویب رساند، به سایت‌های خارجی با بیش از نیم میلیون کاربر روزانه در روسیه نیاز دارد تا یک شعبه محلی یا نهاد حقوقی روسیه ایجاد کنند. نویسندگان این لایحه گفتند، عدم وجود چنین الزامی در حال حاضر به سایت‌های خارجی اجازه می‌دهد تا به طور رسمی خارج از صلاحیت روسیه باقی بمانند.

پارلمان در وب سایت خود گفت که وب سایت‌هایی که مطابقت ندارند با موتور‌های جستجو مطابقت ندارند، آن‌ها می‌توانند از نتایج موتور‌های جستجو حذف شده و از تبلیغات در روسیه و روس‌ها منع شوند. این لایحه قبل از قانونی شدن لازم است توسط مجلس شورای عالی تصویب و توسط رئیس جمهور ولادیمیر پوتین امضا شود. به طور گسترده‌ای انتظار می‌رود این اتفاق بیفتد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس