کد خبر: 342808
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

شبیه سازی چینی ها از سطح کره مریخ

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کشف حیات در سیارات دیگر و تجربه زندگی در نقاط مختلف منظومه شمسی از جذاب‌ترین رویا‌های دانشمندان و محققان است. آن‌ها همواره در حال تلاش برای گردآوری اطلاعات بیشتر و دقیق در مورد اجرام آسمانی و سیارات دیگر کهکشان راه شیری هستند تا نشانه‌های حیات را کشف کنند. کشور‌های گوناگون دنیا نیز در این زمینه رقابت تنگاتنگی دارند و با تولید محصولات و اختراعات جدید سعی دارند تا زودتر به این مهم دست پیدا کنند.

طبق گزارش‌های منتشر شده کشور چین، «کمپ مریخ» را به منظور شبیه سازی شرایط زیست محیطی کره مریخ در شهر لنگهو (Lenghu) ساخته است. در همین رابطه، چندی پیش، «ژورونگ»، نخستین مریخ‌نورد چینی روی سطح سیاره سرخ فرود آمد و مجموعه‌ای از تصاویر سیاه و سفید را به زمین مخابره کرده است.

دانشمندان و محققان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مریخ از امکانات این کمپ استفاده کرده و با زندگی در این مکان هیجان انگیز شرایط سکونت در سیاره سرخ را تجربه کنند و با تلفیق اطلاعاتی که از سیاره مریخ به دست آورده اند با شرایط زیست محیطی که در این کمپ فوق العاده وجود دارد به نتایج جالب و شگفت انگیزی دست پیدا کنند.

کمپ مریخ

مشخصات شهر لنگهو

این شهر به دلیل چشم انداز بیابانی فرسایش یافته و شبیه سطح سیاره سرخ، به "کمپ مریخ" چین معروف شده است. منطقه صخره‌های قرمز حوضه قایدام در غرب چینگهای "مریخی‌ترین مکان روی زمین" لقب گرفته است، زیرا کارشناسان ادعا کردند که چشم انداز، سنگ ها، شن و ماسه و حتی دما در این نقطه از کره زمین مشابه سیاره سرخ است.

امکانات کمپ مریخی چین

این کمپ با مساحت ۱۷۳۴ هکتار، یک مرکز گردشگری، یک انجمن مریخ، یک پایگاه شبیه سازی و امکانات رفاهی و تفریحی بسیار زیادی که دارد یک مکان ایده آل برای زندگی و تحقیق دانشمندان است.

زندگی در مریخ

در هر حال مقامات محلی چین با تکیه بر منابع مشخص، صنعت خدمات را توسعه می‌دهند و به سمت الگوی جدیدی از تلفیق تحقیقات علمی، محبوب سازی علم، آموزش علمی و گردشگری فرهنگی پیش می‌روند و با ایجاد این نوع کمپ‌ها قصد دارند تا مقدمات زندگی شهروندان چینی را در یک سیاره دیگر فراهم کرده و امکانات و خدمات رفاهی را به صورت عادلانه بین مردم تقسیم کنند.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس