کد خبر: 345573
۰
۰
نسخه چاپی

آغاز مرحله نخست چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم در اراک

حجت الاسلام عبدالله واحدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: باید همه ادارات و سازمان‌های کشور بیشتر درگیر مفاهیم حوزه قرآن و دین شوند و تولید محتوای مرغوب در این زمینه راهکار بسیار مناسبی است که باید در اولویت همه دستگاه‌ها و نهادهای مسئول قرار بگیرد و با عنایت به اهمیت بسیار زیاد و تأثیرگذار این موضوع‌، توجه مسئولان به مفاهیم قرآنی و دینی باید در همه ابعاد و سطوح مختلف و متفاوت جامعه افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: نگاه به قرآن و مفاهیم باید ویژه باشد و برگزاری مسابقات قرآنی و فرهنگی در این زمینه نقش مهمی در ترویج آموزه‌های قرآنی در زندگی اجتماعی و اقتصادی مردم خواهد داشت. مضامین قرآنی تنها محدود به آیات قرآن کریم نمی‌شود و باید از همه موضوعات و منابع مستند در بهره‌برداری از قرآن کریم برای پیشرفت و توسعه همه جانبه جامعه و سیستم اداری کشور استفاده شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در ادامه از برگزاری مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف اراک خبر داد و گفت: این مسابقات صبح روز جمعه، ۲۵ تیر برگزار و متسابقان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

واحدی با اشاره به اینکه مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات اوقاف اراک با حضور ۱۲۷ شرکت‌کننده در رشته‌های قرائت ترتیل، تحقیق، حفظ ۵ جز، حفظ ۱۰ جز، حفظ ۲۰ جز، حفظ کل و اذان در مسجد و حسینیه مسجد الزهرا (س) برگزار می‌شود، اظهار کرد: از این تعداد ۷۵ خانم و ۵۲ نفر آقا هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در پایان بیان کرد: این دوره از مسابقات توسط هیئت داوران متشکل از آقایان مرتضی مختاری در رشته وقف و ابتدا، مجید جیریایی، صوت؛ مسعود اکبری، حفظ؛ رضایی، تجوید؛ صابرنژاد رشته لحن و بانوان تشیعی‌فرد در رشته تجوید، محبی، لحن؛ مؤمنی، صوت؛ جفرسته، حفظ و میرغیاثی در رشته وقف و ابتدا داوری می‌شود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید