مبتلایان به ویروس کرونا در سرپل ذهاب در حال افزایش است

دکتر محسن رضایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون وضعیت سرپل ذهاب از نظر ابتلا به ویروس کرونا نارنجی است و برای کنترل این وضعیت و پیشگیری از قرمز شدن شهرستان رعایت دستورالعمل های بهداشتی و قرنطینه کردن افراد مبتلا به علایم مهم است.

وی اظهار داشت: براساس دستورالعمل جدید ستاد ملی مقابله با کرونا استخرهای سرپوشیده، تالارهای پذیرایی و باشگاه های بدنسازی در شهرهای وضعیت قرمز و نارنجی باید تعطیل شوند و درصورت فعالیت برابر قانون با آن ها برخورد خواهد شد.

معاون شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب گفت: سه علامت مهم ویروس کرونا تب، آبریزش بینی و گلو درد است که افراد در صورت داشتن چنین علایمی باید سریع خود را قرنطینه کرده و به مرکز ۱۶ساعته بیماران تنفسی مراجعه کرده و نسبت به مصرف دارو اقدام کنند.

مرادی ادامه داد : استفاده از ماسک بهداشتی و رعایت فاصله با دیگران حتما در دستور کار مبتلایان به ویروس کرونا قرار گیرد تا از انتقال بیماری به سایرین خودداری شود و سلامت مردم به خطر نیفتد.

وی با تاکید بر اینکه واکسیناسیون راه مطمئنی برای پیشگیری از بیماری است، افزود : واکسیناسیون یکی از راه های مهم پیشگیری از ویروس کرونا است که در صورت اعلام واکسیناسیون افراد گروه های سنی مختلف خواهشمندیم که گروه های هدف سریعا برای واکسینه شدن به مراکز واکسیناسیون شهرستان مراجعه کنند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید