کد خبر: 345641
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

تخصیص لاستیک دولتی به کامیونهای کالای اساسی، مشروط به ۵ سفر شد

به گزارش قم پرس به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، مهرداد جمال ارونقی در بازدید از مجتمع بندری امام خمینی (ره) افزود: از ابتدای امسال تاکنون در مجموع ۴ میلیون و ۸۵۸ هزار تن کالای اساسی شامل گندم، برنج، شکر خام، روغن خوراکی، سویا، کنجاله، ذرت و جو در بندر امام خمینی تخلیه شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: هم اکنون همه تشریفات اداری و گمرکی ۱.۴ میلیون تن کالای اساسی در بندر امام (ره) انجام شده و آماده حمل از این بندر است، ولی حمل کالاهایی که در فضای غیر مسقف و باز نگهداری می‌شوند در اولویت هستند.

ارونقی خاطرنشان کرد: با کمک تمامی دستگاه‌های اجرایی لاستیک، روغن و سوخت کامیون داران تا حدودی حل شده و ما سپاسگزار رانندگان در این مسیر هستیم که در این گرمای طاقت فرسا در حال خدمت رسانی به هموطنان ما هستند.

معاون فنی و امور گمرکات گمرکی کشور افزود: روزانه علاوه بر ناوگان بخش خصوصی، ناوگان راهداری با به کار گرفتن حدود ۸۵۰ دستگاه کامیون در امر حمل و نقل کالاهای اساسی از بندر امام خمینی (ره) به نقاط کشور نقش خوبی را ایفا کرده است.

وی گفت: روزانه ۴۰ تا ۵۰ هزار تن کالای اساسی از این بندر روانه اقصی نقاط کشور می‌شود.

ارونقی ابرار امیدواری کرد: طی ۲ هفته آینده با گسیل تعداد بیشتری کامیون، حمل کالاهای اساسی از بندر امام (ره) سرعت گیرد.

معاون فنی و امور گمرکات کشور در خصوص حل مشکلات کامیون داران در بندر امام خمینی (ره) گفت: اهدای دو حلقه لاستیک به رانندگانی که ۵ سرویس از بندر امام (ره) به استان‌های دیگر بارگیری کند، اعطای روغن به قیمت کارخانه به کامیون داران و همچنین تهیه سوخت برای آن‌ها از جمله اقداماتی است که با انجام آن‌ها کامیون داران را نسبت به کار دلگرم‌تر کرده است.

غلامرضا بلوطی میرزا ناظر گمرکات خوزستان نیز با رد شایعه فاسد شدن بخشی از کالاهای اساسی در بندر امام (ره) که در معرض تابش مستقیم آفتاب هستند، گفت: هم اکنون همه تشریفات اداری و گمرکی ۱.۴ میلیون تن کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره) انجام شده و آماده حمل از این بندر است، ولی حمل کالاهایی که در فضای غیر مسقف و باز نگهداری می‌شوند در اولویت هستند.

پارسال حدود ۱۳.۷ میلیون تن غلات و نهاده‌های دامی وارد کشور شد، ولی امسال با توجه به خشکسالی و کاهش شدید تولید محصولات اساسی، واردات غلات و نهاده‌های دامی به کشور افزایش خواهد یافت.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس