کد خبر: 345702
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

انتشار تصویری جدید از تلسکوپ فضایی هابل

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسلش گیر، ناسا به طور منظم تصاویر قابل توجه فضایی را از مجموعه های خود به اشتراک می‌گذارد و اغلب مواردی را انتخاب می کند که به نظر می‌رسد با موضوع و رویدادی خاص در ارتباط هستند. مانند تصویر بزرگ «کدو تنبل» که در هالووین سال گذشته به اشتراک گذاشته شد. این بار ، این آژانس فضایی برای تعطیلات آخر هفته که در آمریکا روز استقلال است، یک تصویر با رنگ های قرمز، سفید و آبی را منتشر کرده است.

جدیدترین تصویری که از تلسکوپ فضایی هابل منتشر شده به «NGC 330» مربوط به یک خوشه ستاره‌ای باز در یک ابر ماژلانی کوچک است، این خوشه ستاره‌ای باز در فاصله 180 هزار سال نوری زمین واقع شده است. ناسا می‌گوید که این ستاره‌ها همه در یک اندازه هستند و در نهایت منجر به خلق تصویری منحصر به فرد شده‌اند.

تلسکوپ فضایی هابل با استفاده از دوربین Wide Field 3 خود توانسته این بخش از آسمان را مشاهده کند و به گفته ناسا برای شکل گرفتن این تصویر از دو مشاهده بسیار متفاوت استفاده شده است. نتیجه نهایی یک عکس بزرگ از ستارگان است در فضایی تاریک، که چند رنگ به نظر می‌رسند. بسیاری از آن‌ها با رنگ آبی و برخی دیگر سفید و قرمز هستند.

ناسا اشاره می‌کند که این خوشه‌های ستاره‌ای همه از همان گاز اولیه و ابر غبار تشکیل شده‌اند و همین موضوع باعث می‌شود بدانیم که همه آن‌ها به یک اندازه قدمت دارند. همچنین ناسا توضیح می‌دهد شکل X مانندی که در میانه ممکن است توجه شما را به خود جلب کرده باشد، به علت ساختار تلسکوپ هابل و چهار پَره ای است که آینه ثانویه آن را پشتیبانی می‌کند.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس