کد خبر: 346128
۰
۰
نسخه چاپی

محمد علی روزبهانی رئیس جدید حوزه هنری قم شد

به گزارش قم پرس، ظهر سه‌شنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۰ با حضور مدیران ستادی حوزه هنری استان قم آئین تودیع و معارفه مجدالدین معلمی و محمد علی روزبهانی سرپرست سابق و رئیس جدید حوزه هنری قم در سالن آسمان حوزه هنری قم برگزار شد.

مراسم تودیع و معارفه به دلیل گسترش ویروس کرونا بدون حضور اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه و تنها با حضور مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری و سرپرست سابق حوزه هنری قم، میثم مرادی بینا باج معاون راهبری استان‌های حوزه هنری، عبدالحمید قره‌داغی معاون اداری مالی حوزه هنری، مهدی حبیبی مدیر منابع انسانی حوزه هنری و جمعی از معاونان و کارمندان حوزه هنری قم برپا شد.

میثم مرادی بینا باج گفت: انتخاب رئیس حوزه هنری قم بخاطر شرایط موجود طولانی شد. تشکر می‌کنم از آقای مجدالدین معلمی که در این مدت علی‌رغم سمت و مسئولیتی که در ستاد دارند، قبول زحمت کردند و سرپرستی حوزه هنری قم را به عهده گرفتند.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری تصریح کرد: لازم است یادی کنیم از فعالیت‌های خوب باشگاه‌های تخصصی حوزه هنری استان قم که در دوره ریاست جناب معلمی آغاز شد و قم تبدیل به مرکز رشد هنر انقلاب شد. انتظار است که این جریان قوت بگیرد. همچنین باید یاد کنم از تلاش آقای سید مهدی سیدین‌نیا برای ارتقای زیرساخت‌های حوزه هنری قم. ظرفیت‌های استان باید شناسایی و تقویت شود و حوزه هنری قم با توجه به ظرفیت‌های ذاتی استان می‌تواند تراز حوزه هنری استان‌های ما باشد و جایگاهش در وجوه مختلف هنر انقلاب اسلامی بیشتر و چشمگیرتر باشد.

وی افزود: از برادر هنرمندمان جناب آقای روزبهانی که هم در حوزه مطالعات نظری هنر و تدریس آن سوابق قابل توجهی دارند، در چند رسانه شاخص فعالیت داشته‌اند و هم در مرکز هنر و رسانه معاونت فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی مسئولیت داشته‌اند، می‌خواهم که باعث رشد و شکوفایی هر چه بیشتر هنر و ظرفیت هنر انقلاب در قم باشند. ما هم قول همکاری و همراهی در ستاد را می‌دهیم تا این روند سرعت بگیرد.

مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری گفت: فضای صمیمی حاکم بر حوزه هنری قم همیشگی بود و همین روابط صمیمی زمینه پیشرفت حوزه هنری استان را فراهم کرد. با تکیه بر تیم همکارانم در حوزه هنری قم از ۷ سال پیش راه جدیدی در تربیت نیرو شروع شد. زمانی در حوزه هنری قم هزینه پرداخت می‌شد و اثری آماده انتشار از هنرمند یا نویسنده‌ای خریداری می‌شد تا به عنوان تولید هنری عرضه شود اما امروز هنرمندان حوزه هنری و کسانی که در کنار حوزه رشد کرده‌اند برای ما کتاب، فیلم و نمایش تولید می‌کنند. این یکی از ویژگی‌های بارز حوزه هنری قم است.

محمد علی روزبهانی رئیس جدید حوزه هنری استان قم تصریح کرد: قم شهر کوچکی نیست هم قدمت تاریخی قابل اعتنایی دارد و هم مهم‌تر از هر چیز دیگری اینجا خانه اهل بیت است. سنت دیرینه حوزه علمیه در اینجا جاری است. هویت انقلاب اسلامی به نام قم است. قم را از ایران و تهران نمی‌توان جدا کرد. اگر پرچم قم بیفتد انقلاب افول خواهد کرد و اگر پرچم قم بالا برود، انقلاب رشد خواهد کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: قم از نظر نیروی انسانی بسیار قوی است و نیروی این استان یک گنجینه برای تمام کشور است. از طرفی چگالی فرهنگی قم به نسبت دیگر استان‌های کشور بسیار بالاست و اینها همه به برکت وجود حضرت معصومه (س) در قم است. مدیری که در قم رشد می‌کند و تاب‌آوری دارد تا پایان در مسیر انقلاب باقی می‌ماند.

روزبهانی در پایان سخنانش با اشاره به دوران مدیریت مجدالدین معلمی و سید مهدی سیدین‌نیا در قم از زحمات و اثرات آنها در این حوزه تقدیر و تشکر کرد.

در پایان نیز با اهدای لوح تقدیر از زحمات مجدالدین معلمی در حوزه هنری قم تشکر و حکم رئیس جدید حوزه هنری تقدیم محمدعلی روزبهانی شد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید