کد خبر: 346302
۰
۰
نسخه چاپی

تولی و تبری یکی از ارکان بزرگ دین مقدس اسلام است

به گزارش قم پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب در کنگره بین‌المللی «حج؛ جهان اسلام، چالش‌ها و راهکارها» که چهار شنبه شب به صورت مجازی از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد، تولی و تبری را یکی از ارکان بزرگ دین مقدس اسلام دانست و گفت: درباره نبی مکرم اسلام، در کلام وحی می‌خوانیم اشداء علی الکفار، رحماء بی نهم؛ در زیارتنامه‌های معصومان هم می‌خوانیم سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم؛ در برنامه‌های دینی و ادیان و مکاتب گذشته، مسأله همگرایی و واگرایی نیز وجود دارد.

وی افزود: همگرایی با همفکران و واگرایی با دیگران؛ مسأله‌ای عقلی است و همیشه در بین تمام موجودات خداوند این مساله وجود دارد که باید از دشمن ابراز تنفر و در مقابل او موضع گرفت و با جبهه خودی همراهی و برای او دلسوزی کرد.

سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: حج یکی از جایگاه‌های بلندی است که این ندای تنفر و بیزاری از دشمنان در آن باید باشد؛ چون آیاتی که در ابتدای سوره هست برای همین سرزمین نازل شده و برای بیزاری از مشرکان و کسانی است که در مقابل حق و پیامبر ایستاده‌اند و برای نابودی دین نقشه کشیده‌اند؛ نه فقط یک بار و دو بار بلکه چندین بار خود را در مقابل پیامبر آزمودند و برنامه‌ریزی کردند که پیامبر را به هر صورت ممکن از پای در آورند باید ابراز بیزاری کرد.

وی افزود: همان طور که مشرکان، پیامبر را تکذیب کردند، او را ساحر خواندند و در مکه پوست گندیده گوسفند به صورت مبارک آن انسان کامل زدند و خاکستر آتش بر سر مبارکش ریختند، سنگ بر پای مبارکش زدند، استخوان پای او را آزردند، پیشانی و دندانش را شکستند، عموی او را شهید و یارانش را اسیر کردند، باید در مقابل این تفکر و این دشمنان ایستاد.

حجت‌الاسلام نواب با بیان اینکه چنین حرکاتی از سوی مشرکان، امروز هم در حال اجراست، گفت: مگر دشمنان اسلام در رسانه‌های خود علیه انقلاب تبلیغ نمی‌کنند؟ مگر نسبت‌های ناروا به انقلاب و انقلابیان نمی‌دهند؟ مگر اسلام را زیر سوال نمی‌برند؟ مگر کاه‌ها را کوه نمی‌کنند؟ همان کاری که اسلافشان در مقابل پیامبر انجام دادند، امروز نیز ادامه دهندگان مسیر آن‌ها، همین پلشتی و ناپاکی‌ها را در مقابل رهبران پاک انقلاب اسلامی انجام می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، با اشاره به توطئه و راه‌اندازی احزاب علیه اسلام افزود: امروز هم از هزاران کیلومتر آن طرف‌تر افرادی را برای توطئه و ترور در جمهوری اسلامی اجیر می‌کنند.

وی به پیام‌های امامین انقلاب در مراسم برائت از مشرکین اشاره کرد و تصریح کرد: این بزرگواران در این پیام‌ها وحدت اسلامی، همگرایی اسلامی، همراهی مسلمانان را توصیه می‌کنند و به دفاع از مردم مظلوم فلسطین و قلمروی کشورهای اسلامی می‌پردازند و در مقابل ستمگران و ستم‌پیشگان آمریکایی و اسرائیلی برخورد می‌کنند؛ به صهیونیست‌های کودک‌کش می‌تازند و در مقابل مردم مظلوم با خبرنگارمابانی تمام سخن می‌گویند.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به توجه ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی به مساله برائت از مشرکان در حج گفت: امام خمینی (ره) فرمود که حج بدون برائت حج نیست؛ چون همه وجود برنامه اسلام، همگرایی دینی و بیزاری از دشمنان اسلام است.

حجت‌الاسلام نواب ادامه داد: آن کسی که می‌گوید مسلمان هستم و با صهیونیست‌ها دست می‌دهد اسلام را نشناخته است؛ اگر اسلام را شناخته بود، از او بپرسید که چگونه کلمات نماز را ادا می‌کنید؟ وقتی می‌گوئید غیرالمغضوب علیهم ولا الضالین، خدا بر چه کسانی غضب کرده است؟ مغضوبین خدا ظالمین هستند، ضالین و گمراهان همین متکبران آمریکایی و صهیونیست‌ها هستند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید