کد خبر: 346515
۰
۰
نسخه چاپی

مقامات سه کشور انتخاب رئیسی را تبریک گفتند

به گزارش قم پرس، بر اساس اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی، «تمبا ماسوکو» کفیل نخست‌وزیری کشور اسواتینی (سوازیلند سابق) با ارسال پیامی خطاب به سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب، از سوی «امسواتی سوم» پادشاه اسواتینی، ملکه این کشور، خود، مردم و دولت پادشاهی اسواتینی، انتخاب وی به عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

کفیل نخست‌وزیری اسواتینی در این پیام اعتقاد راسخ خود مبنی بر اینکه، با استقرار دولت جدید در جمهوری اسلامی ایران، روابط برادرانه‌ای که همواره بین دو کشور وجود داشته، در سال‌های پیش رو، به سود منافع دو ملت مستحکم‌تر خواهد شد، را ابراز داشته است.

کفیل نخست‌وزیری اسواتینی در پایان پیام خود، بهترین‌ها را برای رئیس‌جمهور منتخب و در جهت صلح و سعادت مردم ایران آرزو کرده است.

همچنین، بر اساس اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در کنیا، «اوهورو کنیاتا» رئیس‌جمهور کنیا با ارسال پیامی خطاب به سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب، از سوی خود، مردم و دولت جمهوری کنیا، انتخاب وی به عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

رئیس‌جمهور کنیا در این پیام تأکید کرد: جمهوری کنیا و جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های گذشته از روابط قوی، مثمرثمر و مبتنی بر دوستی، احترام و اعتماد متقابل برخوردار بوده‌اند. این روابط دوجانبه در طول سال‌ها و فراز و نشیب‌ها به طور مستحکم و ارزشمند بر مبنای گفت‌وگوی سازنده و همکاری‌های دوجانبه مؤثر تداوم یافته است.

«اوهورو کنیاتا» همچنین ابراز امیدواری کرده است، در دوره ریاست‌جمهوری رئیسی، همکاری‌های دو کشور نزدیک‌تر شده و روابط گرم و صمیمانه دوجانبه فیمابین تقویت گردد.

همچنین، بر اساس اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا، «سامیا سولوهو حسن» رئیس‌جمهور تانزانیا با ارسال پیامی خطاب به سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب، به نمایندگی از مردم تانزانیا، انتخاب وی به عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

رئیس‌جمهور تانزانیا در این پیام، پیروزی رئیسی را نشانه اعتماد مردم ایران به ایشان دانسته و حمایت خود و دولت تانزانیا از ادامه توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مورد علاقه طرفین در بالاترین سطح را اعلام کرده است. وی همچنین بر تعهد دولت متبوع خود برای ادامه همکاری با رئیس‌جمهور جدید کشورمان، دولت و مردم ایران تأکید کرده است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید