کد خبر: 346563
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

صالحی امیری: طلای تیراندازی سر آغاز خوبی برای ورزش قهرمانی بود

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به توکیو، سیدرضا صالحی امیری روز شنبه و در حاشیه دیدار تیم ملی والیبال ایران برابر لهستان در ورزشگاه آریاک آرنا این اظهارات را مطرح کرد و گفت: طلای جواد فروغی تیرانداز کشورمان می‌تواند لحظاتی کام ملت را شیرین کند و امیدوارم این تداوم داشته باشد.

رئیس کمیته ملی المپیک این را هم اضافه کرد: ما مسئولان ورزش که از نزدیک شاهد رقابت‌های ورزشکاران هستیم انصاف این است که بگویم همه قهرمانان بنام جهان امروز در حال رقابت سنگین هستند و کسب سکوها کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است. اما آنچه در این میان برای قهرمانان ارزشمند است غیرت و غرور ایرانی است که همه توان خود را به نمایش گذاشته و می‌گذارند.

فروغی در نخستین تجربه حضورش در المپیک که صاحب رنکینگ نخست دنیا در ماده ۱۰ متر تپانچه بادی است در اولین دوره رقابت‌ها با امتیاز ۵۸۰.۲۵ در رده پنجم ایستاد و به فینال راه یافت و در نهایت با امتیاز ۲۴۴.۸ ضمن شکستن رکورد المپیک، به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد.

این بازی‌ها به دلیل شیوع کرونا با یک سال تأخیر اول مردادماه ۱۴۰۰ - ۲۳ جولای ۲۰۲۱ در ۳۳ رشته و ۳۹۹ ماده به میزبانی ژاپن آغاز شد. ژاپن پیش از این میزبان المپیک ۱۹۶۴ بوده است.

ایران در سی و دومین دوره بازی‌ها المپیک ۶۸ سهمیه (۱۱ زن و ۵۷ مرد) در ۱۶ رشته ورزشی کسب کرده است که از بین همین ۶۸ سهمیه ۴۴ سهمیه در بخش انفرادی و در ۱۴ رشته تصاحب شده است. حال از ۴۴ سهمیه انفرادی ۳۴ نماینده (۹ زن و ۲۵ مرد) برای نخستین بار به المپیک راه یافتند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس