وضعیت در شهرهای نارنجی خوزستان شکننده است

به گزارش ایرنا دکتر فرهاد ابول‌نژادیان شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مردم بهبهان و ماهشهر باید خیز بیماری را جدی بگیرند اظهار داشت: روند مراجعه به مراکز بهداشتی در ماهشهر و بهبهان افزایشی بوده و بسیار نگران کننده است.

وی با بیان اینکه تجهیز و افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در دستور کار است افزود: قرار است با حمایت سازمان های مختلف این مراکز افزایش پیدا کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه افراد بالای ۵۰ سال باید برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند گفت: همچنین افراد متولد سال ۵۲ به پایین می‌توانند در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام و بر اساس نوبت‌دهی، واکسن دریافت کنند.

وی با بیان اینکه در یکی، ۲ روز آینده واکسیناسیون رانندگان تاکسی‌ درون و برون شهری و ناوگان اتوبوسرانی تکمیل می‌شود افزود: سهمیه مناسبی از واکسن در استان داریم و در تلاش هستیم روند واکسیناسیون را با سرعت بیشتری انجام دهیم.

ابول نژادیان با اشاره به اینکه در شرایط موجود رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهمتر از تزریق واکسن است گفت: در حال حاضر در سه شهر قرمز خوزستان میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی حدود ۶۳ درصد است در حالی که باید بالای ۹۵ درصد باشد.

وی در پایان گفت: انتظار داریم که در شهرهای نارنجی استان پروتکل‌های بهداشتی با جدیت رعایت شود تا از این پیک بیماری با سلامت عبور کنیم.

در حال حاضر سه شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۱ شهرستان نارنجی و ۱۳ شهرستان زرد کرونایی هستند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید