کد خبر: 346625
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

نحوه‌ی کاربرد آینه برای بزرگ نشان دادن فضای خانه

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،کاربرد جالب آینه در دکوراسیون منزل از قدیم و در معماری‌های سنتی بسیار پر کاربرد بوده است. در معماری جدید نیز استفاده از آینه همچنان بسیار مورد توجه است. با انتخاب یک طراحی مناسب، آینه‌ها جلوه زیبا، متفاوت و مدرنی به محل شما خواهند بخشید.

بزرگ نشان دادن فضا

از مهمترین کاربرد جالب آینه در دکوراسیون خانه، به ویژه منزل‌هایی که فضای کوچکی دارند، بزرگ نشان دادن محیط است. آینه به شرطی که در مکان مناسب نصب شود، ذهن بیننده را فریب می‌دهد و حس وسعت فضا را به او منتقل می‌کند. آینه‌های قدی بزرگ این کار را به شیوه بهتری انجام می‌دهند.

‌می‌توانید آینه را پشت کمد‌های کوتاه قرار دهید تا این تصور به وجود آید که فضا در پشت کمد ادامه دارد.

نصب آینه دیواری روی دو دیوار کنار هم، انعکاس نور را بیشتر می‌کند و باعث امتداد یافتن فضا می‌شود و از جمله کاربرد‌های جالب آینه است.
در آشپزخانه‌های کوچک، به خصوص آن‌هایی که پنجره پشت سینک ندارند، با ساختن پس زمینه‌ای از آینه می‌توان فضا را بزرگتر و دلبازتر نشان داد.

از دیگر کاربرد‌های آینه قرار دادن یک آینه میان قفسه کتاب‌ها است که باعث می‌شود فضای فشرده آن، عمق پیدا کند و وسیع‌تر به نظر برسد.
بالای شومینه یک آینه دیواری بزرگ نصب کنید تا تمامی قسمت‌های دیوار را بپوشاند. در این صورت اتاق روشن‌تر و جادارتر به نظر می‌رسد.

پنهان کردن فضا‌ها

ممکن است در خانه خود کمد‌ها یا اتاق‌های کوچک انباری مانندی داشته باشید که بخواهید آن‌ها را از نظر پنهان کنید. در این حالت استفاده از آینه بهترین راهکار است. می‌توانید در کمد‌ها یا اتاق مورد نظر را با آینه کاری بپوشانید و آن را پنهان کنید. به این ترتیب هم فضای خانه بزرگتر و پرنورتر به نظر می‌رسد و هم نظم بیشتری پیدا می‌کند.

افزایش ارتفاع سقف

از دیگر مزایای کاربرد آینه فن آینه کاری دیوار و سقف است که از قدیم رواج داشته است، علاوه بر زیبایی بخشیدن به محیط، در راستای افزایش ارتفاع و به صورت کلی ابعاد اتاق نیز استفاده می‌شده است. اگر از تالار‌های آینه قصر‌های قدیمی بازدید کرده باشید، حتما متوجه شده اید که تکثیر نور و تصویر در قطعات کوچک آینه کاری، به اتاق ابعادی بزرگ و روشن همراه با حسی از رمز و راز می‌بخشد. این روز‌ها آینه کاری در خانه‌های معمولی دیده نمی‌شود و بیشتر به فضا‌های مذهبی اختصاص یافته است، اما هنوز می‌توانیم با افزودن آینه دیواری به قسمت‌هایی از سقف، تصور ارتفاع را ایجاد کنیم. اگر منزلتان سقف یک دست و کوتاهی دارد، می‌توان در قسمت‌هایی از آن آینه کاری کرد تا تصور اختلاف سطح به وجود آید و سقف بلندتر به نظر برسد. از دیگر کاربرد‌های جالب آینه قرار دادن یک آینه میان قفسه کتاب‌ها است که باعث می‌شود فضای فشرده آن، عمق پیدا کند و وسیع‌تر به نظر برسد.

چند کاربرد جالب دیگر

در زیر با عنوان چند کاربرد جالب آینه در دکوراسیون منزل، خانه خود را زیبا‌تر کرده و از آن لذت ببرید:

پنهان سازی و پوشش دیوار‌ها با آینه
بزرگ نشان دادن فضا توسط آینه‌ها
افزایش نور محیط توسط آینه‌ها
پوشاندن عیب‌های محیط
کاربرد جالب آینه برای ایجاد انگیزه
افزایش جلوه‌های بصری و هنری با آینه‌ها

خیلی مهم است که آینه‌ها را به صورت رندوم هر کجا که دلمان خواست نصب نکنیم، آینه‌ها زمانی بالاترین فایده را خواهند داشت که یک چیزی را منعکس کنند. این چیز می‌تواند یک منظره زیبا، یک اثر هنری یا نوری باشد که از پنجره به داخل خانه می‌آید. همچنین می‌توانید از آینه بعنوان وسیله‌ای برای بازتاب نور شمع، لوستر و لامپ سقفی یا دیواری نیز استفاده کنید؛ بنابراین همه چیز به جای قرار گیری آینه بستگی دارد و باید در این زمینه با برنامه جلو بروید.

همیشه به یاد داشته باشید که هنگام استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی نباید زیاده روی کنید چرا که خیلی سریع از آن چیری که می‌خواستید فاصله خواهید گرفت. در مکان‌هایی که نیاز چندانی به آینه ندارند مانند آشپزخانه یا اتاق خواب، اشتباهات خیلی راحت‌تر رخ می‌دهند. ابتدا باید تمام جوانب را بررسی کرده و سپس از اینه‌ها استفاده کنید. در برخی جا‌ها دیده شده که دیوار بین کابینت و پشت ظرفشویی را با آینه تزیین می‌کنند در صورتی که قطرات آب به آینه صدمه می‌زند و باید مدام تمیز شده و تعمیر شوند. همچنین در مورد اتاق خواب نباید آینه را مستقیما روبروی تخت خواب قرار بدهید مگر اینکه صبح‌ها از دیدن چهره بهم ریخته خود لذت ببرید! این موضوع، جانمایی صحیح آینه در منزل را متذکر می‌شود، اینکه می‌توان از آینه‌ها در هر جایی استفاده کرد، اما نه درهر موقعیتی! این بستگی به شما دارد که استفاده از آینه در دکوراسیون چگونه باید باشد تا به بهترین فرم و فضا دست یابید.

برخی جا‌های خانه نیاز بیشتری به یک آینه دارند و باید در الویت قرار بگیرند. مکان‌هایی مانند راهروی ورودی، یا یک راهروی باریک که به اتاق‌های خانه می‌رود، همینطور دیوار کنار راه پله نیز مناسب است. قرار دادن آینه در این مکان‌ها به بزرگ‌تر نشان داده شدن فضا کمک بسیاری می‌کند. البته در هر فضایی می‌توانید از آینه‌هایی با اندازه‌های متفاوت و طرح‌های متفاوت استفاده کنید. مثلا برای اتاق نشیمن و پذیرایی آینه‌های بزرگ تاثیری همانند یک تابلوی نقاشی هنری بزرگ دارند.

منیع:ساعد نیوز
انتهای پیام/

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس