کد خبر: 346638
۰
۰
نسخه چاپی
دستورالعمل وزارتی در قم خاک می خورد

قانون شکنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برای ایجاد نارضایتی در مطبوعات !

به گزارش قم پرس _ هادی دریس؛ شاید در هیچ کجای کشور نمی توان تا این مقدار از بی تفاوتی نسبت به تذکرهای قانونی مشاهده کرد.

به تعبیر نویسنده این نوشتار ؛ به قدری بی تفاوتی وجود دارد که تلقی می شود که تعمدی در کار است تا گلایه های مطبوعاتی به نارضایتی رسانه ای تبدیل شود و اینکه در پشت پرده چه خبرهایی است...الله عالم!

ماههاست که برخی از رسانه های عدالتخواه و حامی شفافیت از تمامی مراجع ذیربط پیگیری می کنند تا دستورالعمل ابلاغی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قم که سال 1398 ابلاغ شده است در قم نیز عینا اجرایی شود که بخش مطبوعات این اداره کل به بهانه های مختلف حاضر به تمکین ضوابط سازمانی خودش هم نیست!

قانون شکنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برای ایجاد نارضایتی در مطبوعات !

به عنوان نمونه مطابق ماده هفتم از دستورالعمل توزیع آگهی های دولتی موظف هستند « صرفا از طریق سامانه جامع رسانه های کشور آگهی های دولتی را برای نشریات ارسال نمایند » ولی اداره کل ارشاد استان قم در توزیع آگهی های ثبت کل اصرار بر عدم شفافیت دارد و به تعبیر دیگر حاضر نیست توزیع برخط داشته باشد.

این نگرانی از زمانی به اوج خود رسید که حجم انتقادها به بالا و پایین شدن سهمیه ی مطبوعات موجب دلخوری و گلایه ی ایشان می شد و یک ضابطه ی بسیار آسان و شفاف چنین آزادانه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نافرمانی می شود.

چندی پیش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ثبت آگهی های ثبت کل در یک دفترچه استفاده می کرد ( غیرقانونی مطابق ماده هفت) که آمار ویژه خواری یک نشریه در آن مشاهده شده بود که برای مخفی کاری و عدم شفافیت بیشتر این دفتر حذف و کاغذ A4 جایگزین این رویه شد تا از این به بعد کسی از دریافتی های دیگری مطلع نشود و دست ارشاد استان قم برای هر اقدامی باز باشد.

اجرایی شدن ضابطه ی مندرج در ماده هفتم دستورالعمل توزیع آگهی های دولتی نه تنها به شفافیت و رفع هر نوع ابهامی کمک می کند بلکه در ایام قرنطینه ای کرونا از رفت و آمد بیهوده نماینده های نشریات به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم جلوگیری می کند.

خاطر نشان می شود اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در عکس العمل عجیب نسبت به مطالبه گری روزنامه اقتصادآینده از نوزدهم خردادماه سال جاری ؛ آگهی های ارگانی این نشریه در قم را تعلیق کرده است !!

پیش از این نیز بسیاری از دستگاههای قانون شکن برای متوقف کردن حق طلبی روزنامه اقتصادآینده از رویکرد تحریم استفاده کرده بودند که ره به جایی نبردند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید