کد خبر: 347299
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

ماژول جدید روسی توانست با موفقیت به ایستگاه فضایی بین المللی برسد

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دیلی میل؛ ایستگاه فضایی بین المللی، ماژول آزمایشگاهی متعلق به کشور روسیه با نام ماژول Nauka که ۲۲ تن وزن دارد را دریافت کرد. این ماژول روز پنجشنبه به ایستگاه فضایی رسید و برای اولین بار است که بخش جدیدی به این آزمایشگاه فضایی شناور در خارج از جو زمین اضافه می‌شود.

نائوکا محموله‌هایی را برای فضانوردان به فضا برد

نائوکا در روسی به علم معنا شده است. این ماژول در ۲۱ ژوئیه سوار بر موشک پروتون روسیه و همراهی بازوی رباتیک اروپایی و رباتی دو دست با اندازه ۱۶ فوت که توانایی حرکت به صورت آزادانه بیرون از ایستگاه را دارد، به فضا پرتاب شد. ماژول Nauka که بدون خدمه است و طولی ۴۳ فوتی دارد، پس از هشت روز پرواز آزاد به این ایستگاه فضایی رسید و به آن متصل شد. این ماژول تجهیزات جدید علمی برای تحقیقات آینده است که امکاناتی مثل توالت فرنگی را برای ساکنین ایستگاه فضایی بین المللی به آنجا برد. همچنین Nauka حامل یک مرکز علمی جدید، بندرگاه و قفل هوایی راهپیمایی فضایی برای عملیات آینده را نیز با خودش به همراه دارد.

ماژول جدید روسی توانست با موفقیت به ایستگاه فضایی بین المللی برسد

ماژول Nauka با کمک سیستم ناوبری مستقل خودش و همراهی Oleg Novitsky یکی از فضانوردان روس، فرآیند اتصال به ایستگاه فضایی را به سرانجام رساند. این فضانورد زمانی که در ایستگاه فضایی بود، ماژول را هدایت می‌کرد و پس از اتمام این ماموریت جدید گفت که تبریک می‌گویم، من خیلی خوشحالم. این اتصال کار ساده‌ای نبود.

دو ساکن روسی ایستگاه فضایی پیاده روی فضایی خودشان را برای استقبال و آماده سازی ورود و اتصال نائوکا انجام داد. این ماژول برای بهره برداری کامل، به مجموعه مانور‌های طولانی که شامل ۱۱ پیاده روی فضایی در ماه سپتامبر است، نیاز دارد. محققان پرتاب نائوکا را برای سال ۲۰۰۷ برنامه ریزی کرده بودند، اما مشکلات فنی باعث تاخیر در پرتاب این ماژول شد.

ماژول جدید روسی توانست با موفقیت به ایستگاه فضایی بین المللی برسد

راب ناویاس، سخنگوی ناسا در این باره گفت:" ماژول نائوکا، کنترل گردش را برای ایستگاه فضایی امکان پذیر می‌کند و به انتقال نیروی محرکه بین فضاپیمای باری Progress می‌پردازد که در طول ماه‌ها و سال‌ها بعد به ایستگاه می‌روند. علاوه بر این، نائوکا به عنوان درگاه اتصالی برای وسایل نقلیه Soyuz و Progress عمل خواهد کرد. نائوکا درگاه اتصال ماژولی است که اواخر سال جاری توسط روس‌ها و با هدف اتصال فضاپیما‌ها و قطعات جدید به فضا فرستاده می‌شود. "

همچنین ماژول نائوکا ایستگاه عملیاتی بازوی رباتیک اروپایی نیز هست که توسط آژانس فضایی اروپا و برای کمک به بخش روسی ایستگاه فضایی بین المللی طراحی شده است.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس