۱۰ مرداد و آخرین اخبار کرونایی استان‌ها

بر اساس جدیدترین رنگ بندی مناطق کرونایی کشور، ۲۸۵ شهر قرمز هستند. همچنین بر اساس این رنگ بندی جدید، ۱۱۰ شهرستان نارنجی، ۵۳ شهرستان زرد شده و هیچ شهری دارای وضعیت آبی نیست.

به گزارش وزارت بهداشت در هفته اول مرداد ماه میزان مراجعات سرپایی مبتلایان به ویروس کرونا ۲۶/۵درصد، بستری‌ها ۳۲ درصد و فوت ناشی از کرونا ۳۸/۲ درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافته است. با توجه به قدرت سرایت بالای کرونای دلتا، برای حفظ سلامتی خود و خانواده از سفر و شرکت در تجمعات پرهیز کنید.

امروز ۳۶۶ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر کرونا جان باختند و مجموع جان باختگان این بیماری در ایران به ۹۰ هزار و ۹۹۶ نفر رسید.

به گفته مسوولان وزارت بهداشت و درمان ،در پیک پنجم بیماری کووید ۱۹میزان انتشار و سرایت پذیری ویروس دلتا بسیار بالا است به همین سبب شاهد افزایش بی شمار مبتلایان و همچنین موارد بستری و به تبع آن تعداد فوتی‌ها در کشور هستیم.

اکنون رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی تمامی متخصصان به عنوان نخستین راهکار برای جلوگیری از شیوع این ویروس مورد تاکید است اما گاهی برخی از مردم آن را نیمه و نصفه رعایت می‌کنند.

۲۹ استان در محاصره دلتا کرونا

در میانه پیک پنجم کرونا بیشتر مراکز درمان کشور سیاه‌ترین روزها را از ابتدای پاندمی از سر می‌گذراند. بحران کرونا در تهران و ۲۹ استان دیگر لحظه به لحظه تشدید می‌شود و هر روز دست‌کم طبق آمار رسمی و مبنی بر تست پی سی آر نزدیک به ۳۰۰ نفر راهی آرامستان‌ها می‌شوند.

کرونای دلتا در کمتر از چند هفته از آغاز پیک پنجم کرونا حالا همه ۲۹ استان کشور را درگیر کرده و بزودی رنگ دو استان باقی مانده را نیز به قرمز کرونایی تغییر می‌دهد. اشباع تخت‌های بستری، کمبود اکسیژن و بی‌رمقی کادر درمان در مقابل حجم بی‌شمار بیماران کرونایی بیمارستان‌ها را وارد شرایط فوق وخیمی کرده است. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گوید، رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیر ۴۰ درصد سقوط کرده و در چنین شرایطی ویروس با قدرت سرایت بالا همه را مبتلا می‌کند. هشدارها درباره پر شدن تخت‌های بیمارستانی نیز بسیار جدی است.

طبق برآوردها؛ میزان بستری و ورود به بیمارستان‌ها افزایش چشمگیری داشته و چنانچه وضعیت به همین ترتیب ادامه یابد مطابق گفته علیرضا رئیسی تا یک هفته آینده درگیر موج بسیار سهمگین‌تری خواهیم بود.

در این میان حال مشهد بسیار وخیم تر نسبت به دیگر استان‌ها گزارش می‌شود. سازمان نظام پزشکی مشهد در پی وضعیت وخیم کرونایی بیانه‌ای را در خصوص تعطیلی سراسری شهر مطرح کرده است. در ۲۴ ساعت منتهی به روز ۹ مرداد ۷۰ نفر در مشهد بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند، که ابتلای نیمی از آنها به کرونا قطعی و نیم دیگر نیز مشکوک به بیماری بوده‌اند.همچنین شورای شهر مشهد نیز ضمن هشدار از اوضاع وخیم کرونایی در این شهر از مردم درخواست کرده از سفر به مشهد جداً پرهیز کنند.

تقریبا تمام کشور در وضعیت قرمز و بحرانی شیوع کرونا قرار دارد و استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی آخرین مناطقی است که درگیر شده و دو استان همجوار گیلان و آذربایجان شرقی هم قرمز شده که نشان دهنده وضعیت کاملا بحرانی است.

۱۰ مرداد و آخرین اخبار کرونایی استان‌ها

آخرین اخبار استان‌ها از شیوع کرونا

شیوع ویروس کرونا ۲ سال است که به عنوان یک تهدید برای سلامتی مردم شناخته می‌شود و با بروز و ظهور سویه دلتای آن، اکنون پنج شهرستان چهارمحال و بختیاری از نظر میزان شیوع در وضعیت قرمز قرار گرفته است که نوعی زنگ خطر است.

اکنون رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی تمامی متخصصان به عنوان نخستین راهکار برای جلوگیری از شیوع این ویروس مورد تاکید است اما گاهی برخی از مردم آن را نیمه و نصفه رعایت می‌کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با اعلام جدیدترین رنگ‌بندی وزارت بهداشت و قرار گرفتن شهرستان‌های اردل و کیار در وضعیت بحرانی شیوع کرونا، تعداد شهرستان‌های قرمز استان به پنج شهرستان افزایش یافت.

مجید شیرانی در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به افزایش تعداد موارد ابتلا به کرونا در چند روز گذشته، افزود: شهرستان‌های کوهرنگ، خانمیرزا، بن و سامان نیز که پیش از این در سطح هشدار زرد قرار داشتند در رنگ‌بندی جدید به وضعیت نارنجی تغییر یافتند و در حال حاضر هیچ شهرستانی از استان در شرایط خطر متوسط قرار ندارد.

وضعیت قرمز شیوع بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل که از دو هفته قبل آغاز شده، همچنان ادامه دارد به طوری که شمار مبتلایان جدید ویروس کرونا در این استان به ۱۰۸ نفر و شمار مبتلایان همزمان بستری در مراکز درمانی در این استان نیز به ۵۰۴ نفر افزایش یافته است.

هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، خلخال، مشکین‌شهر و گرمی، پارس‌آباد و اصلاندوز در وضعیت قرمز و شهرستان‌های کوثر، نیر، سرعین، نمین و بیله‌سوار در وضعیت نارنجی قرار دارند.

خبر دیگر اینکه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: با تداوم روند بی توجهی به رعایت دستورالعملهای بهداشتی، مریوان هم به جمع شهرهای با وضعیت قرمز کرونا پیوست.

محمدابراهیم زارعی اظهار داشت: در حال حاضر شهرهای سنندج و بیجار و مریوان در وضعیت قرمز، دهگلان، کامیاران و قروه در وضعیت نارنجی و دیواندره، سقز، بانه و سروآباد در وضعیت زرد قرار دارند.

وی افزود: در حال حاضر شیب شیوع کرونا در استان افزایشی است و در صورت بی توجهی به رعایت دستورالعملهای بهداشتی، ورود به موجهای بعدی دور از انتظار نیست.

از شیراز خبر رسیده که جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: هم‌اینک از مجموع ۳۶ شهرستان این استان، ۲۹ شهرستان از جمله شیراز در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

عبدالرضا قاسم‌پور، افزود: پنج شهرستان استان هم در وضعیت نارنجی و ۲ شهرستان هم در وضعیت زرد است.
وی ادامه داد: شیراز، آباده، ارسنجان، استهبان، سپیدان، فسا، مرودشت، جهرم، خفر، داراب، زرین دشت، کوه‌چنار، کازرون، کوار، خنج، لارستان، گراش، لامرد، زرقان، ارسنجان، پاسارگاد، بیضا، سرچهان، نی‌ریز، ممسنی، فیروزآباد، قیر و کارزین، خرامه و بختگان شهرستان‌های قرمز استان هستند.
او اظهار داشت: اقلید، سروستان، مُهر، بوانات و رستم در وضعیت نارنجی و ۲ شهرستان فراشبند و خرم بید هم در وضعیت زرد قرار دارند.

تعداد مبتلایان روزانه کرونا در فارس سه برابر شده است . در شرایط فعلی که در پیک پنجم کرونا قرار داریم و حتی هنوز به قله هم نرسیده‌ایم، تعداد مبتلایان به کرونا در استان از بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر در روز به ۵۰۰ نفر رسیده و این آمار همچنان افزایشی است.

آتش‌نشانان این سازمان با کشیدن آژیر خطر در معابر و خیابان‌ها، وضعیت بحرانی شیوع کرونا را به شهروندان هشدار داده و آنان را به ماندن در خانه توصیه می‌کنند.

آتشپاد مسعود ظهوریان افزود: با توجه به وضعیت قرمز مشهد از نظر شیوع کرونا و اعمال محدودیت تردد و فعالیت اصناف، آتش نشانان ۵۳ ایستگاه‌ این شهر، از ظهر دیروز چندین نوبت با به حرکت درآوردن خودروهای آژیرکشان خود در سطح شهر، این شرایط بحرانی را به شهروندان هشدار داده اند.

وی خاطرنشان کرد: آتش نشانان علاوه بر آژیر، از طریق بلندگو وضعیت قرمز شهر را به مردم گوشزد کرده و از اصناف می‌خواهند که محدودیت‌های اعمال شده را رعایت کرده و مغازه های خود را تعطیل کنند.

ظهوریان ادامه داد: در ۲ سال اخیر و پس از پیدایش ویروس کرونا، این سازمان با روش‌های مختلف برای پیشگیری از شیوع این ویروس مهلک و ترغیب شهروندان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شیوه نامه های ستاد مقابله با کرونا اقدام کرده و در شرایط قرمز نیز از طرق مختلف به شهروندان هشدار داده است.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی در پنجمین موج طغیان ویروس همه‌گیر بطور نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است و شمار بیماران بستری در مراکز درمانی استان به حدود ۵۰۰ نفر در روز رسیده است.

این در حالی است که بررسی‌های میدانی هم از کمبود برخی اقلام دارویی ویژه درمان بیماران کووید ۱۹ در داروخانه‌های مشهد حکایت دارد.

۱۰ مرداد و آخرین اخبار کرونایی استان‌ها

طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از هشت شهرستان، سه شهرستان بجنورد، اسفراین، شیروان و مانه و سملقان که ۷۵ درصد از جمعیت حدود ۹۰۰ هزار نفری این استان را در خود جای دادند، در وضعیت قرمز، جاجرم و راز و جرگلان در وضعیت نارنجی و گرمه و فاروج نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

از سوی دیگر فرماندار دورود گفت: شمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان نسبت به ماه گذشته افزایش یافته و موجب تداوم وضعیت قرمز و پرخطر شده است.

خدانظر دریکوند در جلسه ستاد شهرستانی کرونا افزود: از ابتدای مردادماه تا روز گذشته، یکهزار و ۴۷ نمونه تست کرونا در شهرستان گرفته که از این تعداد، ۵۳۰ مورد مثبت اعلام شده است.

اکنون شهرستان‌های ازنا، دورود، چگنی، خرم‌آباد، پلدختر، سلسله، دلفان، کوهدشت، الیگودرز و بروجرد در وضعیت قرمز و رومشگان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

خبر خوب دیگر اینکه مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: شرایط آماری کرونا در این استان هم‌اینک نزولی است اما زمانی به این شرایط می‌توانیم مطمئن شویم که روزهای آینده رفتار مراجعات و بستری‌ها نیز کاهشی باشد.

علیرضا شهرکی با بیان اینکه طبق اعلام سامانه« ماسک» وضعیت یکسری از شهرهای سیستان و بلوچستان نارنجی شده است اظهارداشت: مرکز استان( زاهدان، میرجاوه ، خاش و تفتان) و حوزه سیستان اکثر شهرهای آن نارنجی شدند به غیر از شهر نیمروز و مهرستان که در وضعیت زرد قرار دارند.

وی با بیان اینکه ایرانشهر و بمپور همچنان در وضعیت قرمز هستند و اعمال محدودیت‌ها براساس وضعیت قرمز و نارنجی ادامه دارد افزود: شرایطی که نمودار مبتلایان کرونا در سیستان و بلوچستان نشان می‌دهد از اوج قله به سمت پایین حرکت می‌کنیم به یاری خدا که این وضعیت ماندگار باشد و شاهد اوج گیری مجدد ویروس کرونا در منطقه نباشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان خبر داد و گفت: هم اکنون ۳۹۲ بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۱۶۰ نفر مبتلای قطعی و ۱۹ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

پرویز یزدان پناه فت: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۵۲ هزار و ۶۵۷ مورد گزارش شده است.

به گفته رییس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام نتیجه مثبت آزمایش‌های طبی ویروس کرونا در این شهرستان مرزی خراسان رضوی طی دو هفته اخیر ۷۰ درصد نسبت به مدت مشابه پیشین بیشتر شده است.

دکتر محمد افکارافزود: هم‌اینک هر ۲۴ ساعت ۱۲۹ شهروند مبتلای قطعی به بیماری کووید ۱۹ در سطح تربت‌جام و نیز صالح‌آباد شهرستان همسایه آن، شناسایی می شوند که بطور میانگین روزانه ۲۵ نفر از این تعداد در بیمارستان بستری می شوند.

وی گفت: گنجایش بیمارستان سجادیه این شهر تکمیل شده به طوری که هم‌اینک ۱۰۰ درصد تختهای بخش عفونی این مرکز درمانی توسط بیماران اشغال شده است و هیچ تخت خالی در بیمارستان وجود ندارد.

همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نسبت به موج جدید کرونا در استان خوزستان هشدار داد.

دکتر فرهاد ابول نژادیان گفت: شمار بیماران در شیوع پیک جدید بیماری در خوزستان (پیک چهارم) از قله پیک اول هم بالاتر رفته است.

وی با بیان اینکه باید ویروس دلتا را جدی گرفت افزود: این ویروس نسبت به نوع های قبلی بسیار خطرناک تر و قدرت سرایت بیشتری دارد لذا از مردم می خواهیم تا حد امکان از سفر رفتن و دورهمی های خانوادگی پرهیز کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: بیشترین موارد ابتلا به بیماری کرونا در خوزستان ناشی از نشست های خانوادگی و ترددهای درون و برون شهری است که هم استانی ها باید این موضوع را جدی بگیرند.

اکنون ۹ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان نارنجی و ۹ شهرستان زرد کرونایی هستند.

بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان، اردل و کیار در وضعیت قرمز( خیلی پرخطر) و شهرستان لردگان و سامان در وضعیت نارنجی(پرخطر) و شهرستان‌های بن، کوهرنگ و خانمیرزا در وضعیت زرد( خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

خبر رسیده که رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا از معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه این شهرستان درخواست اعلام وضعیت فوق العاده و اضطراری به دلیل وضعیت وخیم شیوع کرونا کرد.

علی اصغر خالقی رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا با نوشتن نامه از علیرضا فیروزی معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه این شهرستان خواستار اعلام وضعیت فوق العاده و اضطراری و تعطیلی ۱۰ روزه شد.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا به ایرنا گفت: هم‌اینک از مجموع ۳۶ شهرستان این استان، ۲۹ شهرستان از جمله شیراز در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

از سوی دیگر رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ابتلا به ویروس کرونا موجب مرگ ۲ نفر دیگر در استان شد که با احتساب این تعداد مجموع فوتی های استان ناشی از کرونا به ۸۳۲ نفر رسده است.

دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: طبق آمار جدید ۲۴ ساعت گذشته تعداد نتایج پی سی آر مثبت های جدید ناشی از ویروس کرونا در استان ایلام ۳۰۰ نفر است که با احتساب این آمار جدید تعداد کل نتایج مثبت ویروس کرونا ۴۴ هزار و ۳۸۸ نفر است.

وی افزود: همچنین امروز ۱۰۸ نفر بستری جدید به آمار استان اضافه شد و هم اکنون تعداد بستری های کل استان در حال حاضر ۲۶۸ نفر هستند.

کریمیان ادامه داد: شهرستان های ایلام، چوار، مهران، دهلران، آبدانان و دره شهر قرمز، شهرستان بدره نارنجی و شهرستان های سیروان، چرداول، ایوان و هلیلان نیز زرد هستند.

۱۰ مرداد و آخرین اخبار کرونایی استان‌ها

روند تزریق واکسن کرونا در کشور

۹ هزار و ۲۳۰ دُز واکسن کرونا روز گذشته به شهروندان استان اردبیل تزریق شده و رکورد تزریق واکسن کرونا در این استان شکسته شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون ۱۷۱ هزار و ۶۷۳ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در استان اردبیل تزریق شده است.

شهرام حبیب‌زاده روز افزود: تاکنون ۱۳۱ هزار و ۳۹۹ دُز واکسن نوبت اول و ۴۰ هزار و ۲۷۴ دُز واکسن نوبت دوم در استان اردبیل تزریق شده است.

در همین حال معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حال حاضر ۹ پایگاه تجمیعی تزریق واکسن کرونا به منظور افزایش سرعت روند واکسیناسیون با همکاری مشترک دانشگاه، سپاه و سایر سازمان‌ها در استان راه‌اندازی شده است.

ابراهیم قادری اظهار داشت: در شهرستان‌های بانه، بیجار، دیواندره، سروآباد، قروه، کامیاران و مریوان هر کدام یک پایگاه و در سنندج ۲ پایگاه فعال است.

وی گفت: پایگاه های تجمیعی در شهرستان‌های سقز و دهگلان در حال راه‌اندازی است و هم اکنون واکسیناسیون در مراکز خدمات جامع سلامت شهری آن مناطق انجام می‌شود و در سنندج غیر از پایگاه‌های تجمیعی در مراکز خدمات جامع سلامت شهری هم واکسن کرونا به گروه‌های هدف تزریق می‌شود.

همچنین رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: از ابتدای شروع طرح واکسیناسیون همگانی کووید ۱۹ تا پایان روز هشتم مرداد ماه ۱۹ هزار و ۷۲ دز واکسن کرونا به گروه‌های واجد شرایط در این شهرستان تزریق شده است.

عصمت حیدری افزود: تاکنون ۱۴.۹۶ درصد جمعیت شهرستان گناوه (۱۶ هزار و ۸۱۸ دز) واکسن نوبت اول و ۲ درصد جمعیت شهرستان ( ۲ هزار و ۲۴۵ دز ) هر دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی اظهارداشت: در این شهرستان دو محل برای واکسیناسیون شامل سالن غدیر و شهید عبدویی از شنبه تا پنجشنبه صبح و بعدازظهر و جمعه‌ها در نوبت صبح مشغول به فعالیت هستند.

مدیر آموزش و پرورش آبادان از معرفی سه هزار و ۱۳۱ نفر از معلمان و نیروهای فرهنگی این شهرستان برای تزریق واکسن کرونا خبر داد و گفت:واکسیناسیون فرهنگیان بر اساس اولویت انجام می‌شود.

حبیت الله رمضانی اظهار داشت:فرهنگیان و معلمان مدارس دولتی و غیر دولتی آبادان مدرسه به مدرسه در مرکز تجمیعی باشگاه انکس در میدان الفی واکسینه می شوند.

وی با بیان اینکه معلمان برای حضور در کلاس های درس و آغاز سال جدید تحصیلی باید خود را آماده کنند گفت:در راستای اجرای پروژه مهر همه معلمان آبادان واکسینه خواهند شد.

از سوی دیگر سرپرست شبکه بهداشت و درمان خواف در استان خراسان رضوی گفت: ۲ هزار و ۸۰۰ نفر از افراد واجد شرایط بالای ۵۵ سال و معلمان این شهرستان علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه شدند.

دکتر فرشته خوش نیات افزود: با توجه به کاهش تدریجی سن دریافت کنندگان واکسن کرونا و فراگیری بیشتر این افراد و با هدف سرعت بخشی واکسیناسیون نخستین پایگاه تجمیعی واکسیناسیون کرونا در خواف طی چند روز اخیر راه اندازی شد تا مکانی غیر از مرکز بهداشت برای این منظور در نظر گرفته شود.

همچنین مدیر آموزش و پرورش دلیجان گفت: واکسیناسیون ۸۶۰ فرهنگی شاغل در مدارس دولتی و غیر دولتی علیه ویروس کرونا در این شهرستان از امروز یکشنبه دهم مردادماه آغاز شد.

«مهدی دلاوری» افزود: مرحله نخست واکسیناسیون فرهنگیان دلیجان به مدت یک هفته در سالن ورزشی تزکیه این شهرستان انجام می شود.
وی بیان کرد: به منظور رعایت موازین بهداشتی حضور فرهنگیان برای تزریق واکس کرونا براساس حروف الفبا انجام می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان از آغاز واکسیناسیون فرهنگیان در برابر ویروس کرونا، در استان خبر داد و گفت: حدود ۲۳ هزار فرهنگی این استان علیه کرونا واکسینه می‌شوند.

"عبدالله جعفری" افزود: همزمان با سراسر کشور روند واکسیناسیون فرهنگیان استان همدان با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی ابن سینا و سید جمال الدین اسدآبادی، مراکز بهداشت و ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها، نواحی و مناطق استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه به منظور تسریع در فرآیند واکسیناسیون در شهرهای همدان، نهاوند، ملایر، بهار، تویسرکان، اسدآباد، کبودراهنگ و رزن پایگاه های تجمیعی راه اندازی شده است، اظهار داشت: براساس نوبت دهی توسط ادارات آموزش و پرورش و ارائه لیست به این پایگاه ها، از فرهنگیان دعوت به دریافت واکسن می شود.

هم اینک ۹ شهرستان این استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و تنها شهرستان فامنین در وضعیت زرد کرونایی است.

در کرمان نیز معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه واکسیناسیون فرهنگیان این استان علیه کرونا بزودی و بعد از اختصاص واکسن توسط دانشگاه علوم پزشکی آغاز می‌شود از راه‌اندازی ۲ مرکز واکسیناسیون فرهنگیان در شهر کرمان خبر داد.

ماشاالله میرزاحسینی در نشست هماهنگی برنامه واکسیناسیون فرهنگیان در استان کرمان افزود: بازگشایی مدارس به عنوان یک اولویت در سال تحصیلی آینده مورد توجه وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت که خوشبختانه امکان اجرای آن با واکسیناسیون فرهنگیان فراهم شده است. پیش بینی می شود تا پایان مرداد ماه تمام فرهنگیان استان کرمان دُز اول واکسن را دریافت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۱۶ هزار نفر از فرهنگیان و معلمان استان علیه کرونا واکسینه می‌شوند که مرحله نخست آن از پنجشنبه گذشته آغاز شده است و تا بیست و پنجم ماه جاری ادامه دارد.

مهدی مودی اظهار داشت: با دریافت دوز دوم واکسن کرونا توسط فرهنگیان در شهریورماه سال جاری زمینه بازگشایی مدارس و برگزاری کلاس‌های حضوری فراهم می‌شود.

معاون شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: از شروع طرح واکسیناسیون سراسری تاکنون ۱۶ هزار واکسن به افرادی بالای ۴۵ سال در قشم تزریق شده است.

دکتر جابر زرنگ افزود: ۵۶ درصد از واجدان شرایط برای تزریق واکسن مراجعه کردند که این آمار در استان بیش از ۷۰ درصد است.

از ابتدای طرح واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال در جزایر لارک و هنگام تاکنون، ۸۱ درصد از ساکنان جزیره لارک و ۶۵ درصد از مردم هنگام زیر پوشش قرارگرفتند.

همچنین مدیر شبکه بهداشت و درمان شازند گفت: ۲۲ هزار نفر از گروه‌های هدف تعیین شده در شازند از توابع استان مرکزی، معادل ۲۰ درصد از جمعیت این شهرستان تاکنون واکسیناسیون کرونا دریافت کردند.

دکتر «مرتضی واعظ» افزود: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، واکسیناسیون گروه‌های سنی افراد ۵۸ ساله به بالا در شهرستان انجام شده و اکنون تزریق واکسن به رده سنی ۵۵ سال جریان دارد.
وی تاکید کرد: روزانه حدود ۲ هزار نفر در سطح ۶ مرکز شهری و ۱۴ مرکز روستایی و همچنین ۸۴ خانه بهداشت شازند علیه ویروس کرونا واکسینه می‌شوند.

خبر دیگر اینکه معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: واکسیناسیون گروه های صنفی از جمله معلمان و رانندگان در استان با سرعت در حال انجام است.

رسول انتظارمهدی افزود: علاوه بر آن، خبرنگاران، اساتید دانشگاهیان، طلاب حوزه های علمیه، پلیس راهور، مراکز تعویض پلاک، زندانیان و کادر زندان ها در صف دریافت واکسن قرار دارند.

وی اضافه کرد: این عملیات پس از گروه های سنی و در قالب فاز سوم واکسیناسیون همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی نیز انجام می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: عملیات واکسیناسیون ۱۵ هزار نفر از معلمان و فرهنگیان رسمی و شاغل در مدرسه‌های دولتی و غیردولتی همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شد.

علیمراد کرمی افزود: افزون براین ۱۲هزار فرهنگی بازنشسته نیز در استان بوشهر وجود دارد که با توجه به کمبود معلم امکان بهره‌گیری از خدمات آنان در سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ وجود دارد و ممکن است بخشی از آنان هنوز واکسن دریافت نکرده باشند که زیر پوشش واکسیناسیون قرار می‌گیرند.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تاکنون ۱۴.۷ درصد جمعیت هدف استان در برابر کرونا واکسینه شده‌اند، گفت: این میزان ۱.۷ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

سید راشد جزایری از وارد شدن ۱۶۰ هزار دوز واکسن کرونا به استان از ابتدا تاکنون خبر داد و افزود: از این تعداد تاکنون ۱۳۰ هزار دوز تزریق شده است.

وی ادامه داد: از روز عید غدیر خم(۷ مرداد) با آغاز فاز سوم واکسیناسیون علیه کرونا، فرهنگیان، بیماران ۱۸ سال به بالای مبتلا به دیابت، زندانیان، رانندگان حمل و نقل درون و برون شهری و خبرنگاران در نوبت تزریق واکسن قرار گرفتند.

خبر دیگر اینکه مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان از افزایش ۲ برابری سرعت واکسیناسیون کرونا در استان خبر داد و گفت: هم اکنون تزریق روزانه واکسن کرونا به ۲۶ هزار دوز رسید.

دکتر حسن رخ‌شاد اظهار داشت: پیشتر میزان واکسیناسیون روزانه استان حدود ۱۲ هزار دوز در روز بود که روز گذشته ۲۶ هزار دوز واکسن کرونا در استان گیلان تزریق شد و در صورت تامین و برخورداری از واکسن این روند ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۶۴ هزار و ۵۰۰ دوز واکسن کرونا در گیلان دریافت شده است، اضافه کرد: ۵۰۰ هزار دوز واکسن " نوبت اول و دوم" به ۳۹۰ هزار نفر از گروه های هدف در این استان تزریق شده است.

همزمان با اجرای فاز سوم واکسیناسیون علیه کرونا، تزریق واکسن به خبرنگاران چهارمحال و بختیاری از روز یکشنبه (۱۰ مرداد) آغاز و به گفته رییس مرکز بهداشت این استان تا پنج روز ادامه دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری در این آیین با قدردانی از تلاش اصحاب رسانه در همراهی با مدافعان سلامت در مبارزه با ویروس کرونا گفت: دغدغه‌مندی اصحاب رسانه در این خصوص برای ما بسیار لذت‌بخش است و قدردان این همراهی آنها هستیم.

مجید شیرانی ادامه داد: فضای رسانه‌ای و خبرنگاران پرتلاش استان هم‌پای مسوولان در حوزه مقابله با کرونا تلاش کردند.

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی مازندران گفت: بیش از ٦٤٦ هزار دز واکسن کرونا در استان تزریق شده است که شامل ٢٥ درصد از گروه هدف بالای ١٨ سال استان است.

دکتر سیمین بابایی با بیان اینکه روند تزریق واکسن کرونا در استان شتاب گرفته است افزود: مازندران با ترزریق بیش از ٦٤٦ هزار دز واکسن رتبه نخست واکسیناسیون در کشور را دارد.

وی گفت: تاکنون بیش از ۱۳هزار دز واکسن به فرهنگیان استان تزریق شده و تا چهار روز آینده همه معلمان مازندران واکسنیه می‌شوند.

واکسیناسیون خبرنگاران مازندران امروز یکشنبه با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دانشکده امام محمد باقر(ع) ساری آغاز شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در حاشیه آغاز تزریق واکسن خبرنگاران با اظهار این که حدود ۸۰۰نفر از جامعه رسانه مازندران عضو خانه مطبوعات استان هستند، گفت: با هماهنگ معاونت بهداشتی ۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل تزریق دز نخست واکسن خبرنگاران از امروز آغاز شده است.

در راستای ارتقاء سلامت فرهنگیان و بسترسازی برای شروع سال تحصیلی پیش رو، مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا ویژه فرهنگیان استان قم از امروز یکشنبه ۱۰ مردادماه طی مراسمی آغاز به کار کرد.

سیامک محبی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم در این مراسم گفت: این مرکز با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم در چهار لاین تزریق از امروز شروع به کار کرده و انتظار می‌رود با استقبال فرهنگیان، روند تزریق واکسن در این گروه شغلی ۱۴ روز به طول انجامد.

۱۰ مرداد و آخرین اخبار کرونایی استان‌ها

گزارش های کرونایی استان ها

حال و هوای خمین پشت چراغ قرمز کرونا

شرایط حاد کرونایی شرق گلستان؛ چرا بازار و عروسی‌ها تعطیل نمی‌شود؟

قرمز تر شدن رنگ کرونایی خراسان شمالی

آخرین آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در کشور

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۳۶۶ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر کرونا جان باختند و مجموع جان باختگان این بیماری در ایران به ۹۰ هزار و ۹۹۶ نفر رسید.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از وبدا، از دیروز تا امروز ۱۰ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۲ هزار و ۵۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۴۸۳ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۹۰۳ هزار و ۵۱۹ نفر رسیده است.

تا کنون سه میلیون ۳۸۵ هزار و ۱۹۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

همچنین ۵ هزار و ۵۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

همچنین از ابتدای شیوع کرونا در ایران(اسفند ۹۸) تا کنون ۹۰ هزار و ۶۳۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۹ میلیون و ۵۵۲ هزار و ۵۲۶ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۶۸۷ هزار و ۳۱۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۲ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۸۳۷ دُز رسید.

کرونا تا کنون سه جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا و گاما داشته و دلتا جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

سویه مرگبار کرونا موسوم به «دلتا» که به اذعان متخصصان ۵۰ تا ۶۰ درصد نسبت به سویه‌های قبلی مسری‌تر است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید