کد خبر: 347495
۰
۰
نسخه چاپی

انتساب نوابغی چون کربلایی کاظم ساروقی به استان مرکزی مغتنم است

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام مهدی عباسی عصر یکشنبه در مراسم قرعه کشی جام حافظان قرآن کریم در اراک اظهار کرد: گسترش فرهنگ قرآنی یکی از اهداف سازمان تبلیغات اسلامی است و فعالان قرآنی یکی از اصلی ترین گروه‌هایی هستند که سازمان تبلیغات اسلامی در مورد آنها وظیفه حمایتی و پشتیبانی دارد.

وی افزود: همت مجمع قرآنیان اراک برای برنامه ریزی و اجرای چنین برنامه ابتکاری ستودنی است و امیدواریم این اتفاق مبارک در سایر شهرستانهای استان نیز اتفاق بیفتد و این پویایی فعالیت‌های قرآنی فضای فرهنگی استان را در بر بگیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: پاسداشت کربلایی کاظم ساروقی نابغه قرآنی قرن و حضور ۳۵ گروه قرآنی با بیش از ۲۰۰ نفر حافظ در این رویداد فرهنگی و قرآنی جای تقدیر دارد و وظیفه ذاتی اداره کل تبلیغات اسلامی در کنار نهادهایی مثل مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه‌های دیگر، حمایت مادی و معنوی از این رویدادهای فرهنگی و قرآنی است.

عباسی تاکید کرد: به خود می‌بالیم در استانی زندگی می‌کنیم که دیار مفاخر است و چهره‌هایی چون کربلایی کاظم در آن رشد و پرورش یافته‌اند و امیدواریم زندگی ما نیز مانند این بزرگوار رنگ و بوی قرآن و اهل بیت (ع) داشته باشد.

وی با اشاره به شخصیت بی‌نظیر کربلایی کاظم در جهان اسلام تاکید کرد: شخصیتی که مورد تأیید و تکریم علما برجسته عصر خود می‌گیرد باید جایگاه به مراتب شایسته‌تری در فضای فرهنگی کشور می‌داشت.ای کاش مسئولان ملی ما بیش از این به ذکر نام و الگوسازی از این معجزه قرن اهتمام داشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: شخصیت‌های الگوسازی همچون کربلایی کاظم برای هر شهر و دیاری مغتنم است چرا که سیره و زندگانی این مفاخر و بزرگان می‌تواند به عنوان الگو به نسل جدید عرضه شود و باید تلاش کنیم تا این مؤلفه‌های هویت بخش را احیا کنیم.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید