کد خبر: 347512
۰
۰
نسخه چاپی

افتتاح طرح‌ها در دولت خار چشمی علیه طراحان توطئه بود

به گزارش قم پرس حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در آیین بهره‌برداری از طرح‌های وزارت نفت، سازمان انرژی اتمی، وزارت کشور و سازمان تأمین اجتماعی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در سخنانی، گفت: در این دولت در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی، کارهای بی‌نظیری در تاریخ ایران صورت گرفته است.

وی افزود: توسعه پارس جنوبی و عسلویه امروز به خوبی مشهود است، باید بدانیم که این پول، نبود که عسلویه را ساخت، بلکه عشق به آبادانی ایران و ایمان مردم بزرگ ما بود که عسلویه را ساخت.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه در ۸ سال گذشته اقدامات بسیار زیادی در کشور انجام و طرح‌های بزرگ و عظیمی نیز افتتاح شده است، گفت: تعریف از این موفقیت‌ها، تعریف از دولت نیست، بلکه تعریف از ملت بزرگ ایران است.

روحانی تصریح کرد: کشور همیشه در حال سازندگی و افتتاح است، همه زحمت می‌کشند، اما در این دوران از یک طرف وسط میدان جنگ اقتصادی بودیم و از طرف دیگر، هجمه کرونا برما وارد شد.

وی با بیان اینکه هجمه کرونا واقعاً اقتصاد دنیا را با مشکلات زیادی مواجه کرد، اظهار داشت: رشد اقتصادی جهانی به طور متوسط منهای ۳.۵ درصد کاهش پیداکرد و بعضی کشورها نیز رشد اقتصادی‌شان، منهای ۹ و یا ۱۰ شده که دوران سختی است، البته این دوران هنوز تمام نشده است.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: افتتاح‌ها خاری در چشم آنهایی بود که علیه ایران توطئه‌ها را طراحی کرده بودند، خداوند توفیق داد در این ۸۸ برنامه افتتاح، حضور داشتیم؛ این پنجشنبه‌های افتتاح برای ما بسیار زیبا بود. ‏

روحانی ادامه داد: از یک طرف کرونا و از طرف دیگر، جنگ اقتصادی و در ماه‌های اخیر نیز خشکسالی اضافه شد، همه در کنار هم مشکلات زیادی ایجاد کرد؛ این خیلی مهم بود که در این شرایط، خودمان را به دنیا نشان دهیم، البته پاسخ اصلی را ایستادگی و مقاومت مردم داده است.

___

وی افزود: در طول دولت‌های یازدهم و دوازدهم، ۱۰ فاز فعال در پارس جنوبی به ۲۷ فازافزایش یافته است و ۱۷ فاز در طول ۸ سال گذشته به افتتاح رسید و امروز می‌توان گفت که تقریباً فازهای پارس جنوبی به اتمام رسیده است و فقط یک فاز به خاطر شرایط تحریم و جنگ اقتصادی باقی مانده است.

رئیس‌جمهور همچنین به طرح‌های انجام شده در زمینه انرژی هسته‌ای اشاره و تأکید کرد: در زمینه انرژی هسته‌ای تعصب خاصی داریم، فشارها و اذیت‌های زیادی از سال ۸۲ تا امروز علیه ملت ایران به بهانه مسئله هسته‌ای انجام شده است، بنابراین موضوع هسته‌ای برای ما حائز اهمیت است.

روحانی تصریح کرد: بعد از برجام، تبلیغات سوئی انجام شد که دولت ایران در قبال دلار و پول، فناوری هسته‌ای را معامله کرده است، در حالی که این حرف نادرست و غیردقیقی بود، با افتتاح‌هایی که در زمینه هسته‌ای انجام می‌شد، به نوعی اقدامات انجام شده در این زمینه متبلور می‌شد.

وی ادامه داد: در ماه‌های اخیر نیز که انرژی اتمی موظف شد به یک باره غنی‌سازی ۲۰ درصد و ۶۰ درصد انجام داده و مقدار غنی‌سازی را افزایش دهد و ماشین‌ها و تجهیزات جدید را به صورت زنجیره‌ای فعال کند، اقدامات بزرگی است که در این زمینه انجام شده بود و تلاش‌ها بیشتر تبلور پیدا کرد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در فناوری هسته‌ای پیشرفت‌های خوبی داشتیم، اظهار داشت: در ماده اولیه آن و کیک زرد کمبود داشتیم، یکی از خواص برجام، ورود کیک زرد به ایران بود، ده‌ها تن در هر مقطعی وارد ایران شده، منابع ما را غنی کرد.

روحانی افزود: امروز از لحاظ فناوری در ساخت کسک و فعال‌سازی منابع و معادن خود اقدامات نیز خوبی انجام شده است و هزینه تولید کیک زرد از هزار دلار برای یک کیلو به ۸۰ دلار کاهش یافته است.

وی تأکید کرد: ما در همه حال فناوری خود را حفظ کرده و حفظ خواهیم کرد، البته باید گره تحریم را برطرف کنیم و در این زمینه نیز اقدامات خوبی انجام شده است که امیدواریم ادامه این روند در دولت بعد به ثمر بنشیند.

رئیس‌جمهور همچنین به طرح‌های افتتاح‌شده در بخش تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: اقدامات انجام شده برای استفاده رایگان کارگران و بازنشستگان از بیمارستان‌های دولتی بسیار ارزشمند است، دولت در کمتر از ۲ سال اخیر علی‌رغم همه مشکلات بدهی، ۱۴۰ هزار میلیارد تومانی خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کرد که امیدواریم از ثمرات آن همه کارگران و ملت ایران بهره‌مند شوند. ‌

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید