۴۸ هزار دز واکسن کرونا وارد خراسان جنوبی می‌شود

محمد دهقانی فیروزآبادی عصر یکشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: این تعداد واکسن از نوع سینوفارم، آسترازنکا و کووبرکت است و با ورود آنها گروه‌هایی که به تازگی اعلام شده‌اند از جمله معلمان، اساتید دانشگاه، خبرنگاران و رانندگان جاده‌ای از واکسن کرونا در کنار سایر گروه‌های هدف سنی بهره‌مند خواهند شد.

وی گفت: تاکنون ۸۴ درصد گروه هدف ۸۰ سال به بالا در استان خراسان جنوبی واکسینه شدند و بقیه بدون نوبت در صورت حضور در مراکز تجمیعی، واکسینه می‌شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: در این مدت گروه‌های سنی ۷۰ تا ۷۴ سال ۸۰.۷۵ درصد، ۶۵ تا ۶۹ سال ۶۲.۸۱ درصد، ۶۰ تا ۶۴ سال ۵۸.۲۷ درصد، ۵۵ تا ۵۹ سال ۴۲.۱۵ درصد، ۵۰ تا ۵۴ سال ۳۳.۶ درصد و ۴۵ تا ۴۹ سال ۷.۹۳ درصد واکسینه شده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۹.۳ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان واکسینه شدند افزود: برخی استان‌ها هنوز در ردیف چهار درصد هستند که وضعیت بهتری نسبت به سایر استان‌ها داریم.

دهقانی گفت: هرچند میزان بستری در روزهای اخیر سیر نزولی دارد اما تداوم آن نیازمند رعایت پروتکل‌های بهداشتی است اما میزان مرگ و میر مقداری در استان نسبت به هفته گذشته بالاتر رفته در حالی که هیچوقت به میزان مرگ و میر پیگ چهارم نرسیده‌ایم.

وی اظهار داشت: هفته گذشته ۲۰ هزار و ۹۹ بازدید از صنوف انجام شد که ۱۱۹ اخطار صادر و چهار مورد پلمب صورت گرفت.

دبیر ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: در ۸۱ بازدید از ادارات هم میزان فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک ۹۶ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه میزان کلی رعایت فاصله‌گذاری‌ها کاهش داشته است تصریح کرد: خراسان جنوبی علیرغم اینکه در حال حاضر رتبه اول رعایت پروتکل‎‌ها را دارا است اما نسبت به هفته‌های گذشته کاهش چشمگیری در این حوزه داشته‌ایم.

دهقانی تاکید بر اطلاع‌رسانی و آموزش، نظارت بیشتر بر رعایت همه جانبه ادارات و توجه دهیاران به برگزاری تجمعات و گرفتن جشن‌ها در باغ‌های روستایی را از مهمترین موارد مدنظر عنوان کرد.

براساس آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌های کشور که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد، شهرستان‌های بیرجند، نهبندان، زیرکوه، قاینات، فردوس و طبس در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های سربیشه، درمیان و بشرویه در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های سرایان و خوسف در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید