روزهای سیاه مازندران؛ مرگ‌های کرونایی استان چهار رقمی شد

به گزارش ایرنا، آمارهای دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل نشان می‌دهد که کرونای هندی همچنان در مازندران می‌تازد و بدون توجه به رکوردشکنی‌های انجام شده در حال رسیدن به عددهای فراتر از حد تصور و پیش‌بینی‌های انجام شده است.

موج پنجم کرونا که تا کنون تمام آمارهای ثبت شده توسط موج‌های قبلی در مازندران را شکست، در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز سه‌شنبه ۱۲ مرداد جان ۳۸ نفر را گرفت و به این ترتیب بیشترین آمار مرگ‌های کرونایی در مازندران از ابتدای شیوع این ویروس تا امروز رقم خورد.

این در حالی است که بیشترین آمار مرگ‌ طی یک ۲۴ ساعت مربوط به سه روز نخست این هفته یعنی روزهای ۹، ۱۰ و ۱۱ مرداد بود که در هر روز ۲۴ نفر بر اثر ابتلا به کووید۱۹ جان باختند.

با مرگ ۳۸ نفر طی ۲۴ ساعت اخیر هم تعداد مرگ‌های کرونایی مازندران طی چهار روز اخیر به ۱۱۰ نفر رسید تا تلخ‌ترین و سیاه‌ترین هفته کرونایی مازندران ثبت شود. همچنین تعداد مجموع مرگ‌های کرونایی مازندران از ابتدای مرداد تا کنون به ۲۳۹ نفر و از یکم فروردین تا امروز به ۱۰۰۱ نفر رسید. روندی که طبق مشاهدات و آخرین وضعیت بیمارستان‌های مازندران طی روزهای آتی نیز ادامه خواهد یافت.

در ۲۴ ساعت گذشته ۷۱۹ نفر در بیمارستان‌های مازندران بستری و با احتساب بیماران ترخیص شده از بیمارستان‌ها و اضافه شدن ۱۶۹ نفر به مجموع بستری‌شدگان نسبت به روز گذشته، تعداد مجموع بستری‌شدگان به سه هزار و ۵۷۳ نفر رسید که حدود ۸۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی مازندران است.

روزهای سیاه مازندران؛ مرگ‌های کرونایی استان چهار رقمی شد

موج پنجم کرونا در مازندران به حدی گسترده است که حتی ظرفیت پذیرش آزمایشگاه‌ها برای انجام آزمایش کرونا تکمیل شده و بسیاری از شهروندان طی دو روز اخیر برای انجام تست کرونا با سردرگمی مواجه شدند.

همچنین بنا به اظهارات مسئولان دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، تعداد مراجعات روزانه برای معاینات کرونایی به حدود هشت هزار نفر در روز رسیده است.

در حال حاضر ۲۰ شهرستان از ۲۲ شهرستان مازندران در وضعیت قرمز و کبود کرونایی قرار دارند و ظرفیت‌های بیمارستانی این استان نیز به طور کامل پر شده است. به طوری که اقدامات اولیه برای برپایی بیمارستان‌های موقت به منظور ارائه خدمات به بیماران بستری موقت در برخی شهرستان‌ها در حال انجام است و به گفته برخی مسئولان از همین هفته احتمالا به بهره‌برداری خواهد رسید.

روند افزایشی تعداد بستری‌شدگان کرونایی مازندران در موج پنجم پس از حدود یک ماه روند کاهشی، از ۳۰ خرداد آغاز شد و روز هشتم تیر شهرستان آمل نخستین شهرستانی بود که در موج پنجم رنگ قرمز کرونایی گرفت. سه روز بعد سه شهرستان دیگر نیز قرمز شدند و تعداد شهرستان‌های قرمز مازندران به چهار رسید. این روند افزایشی ادامه یافت و در روز ۱۵ تیر تعداد مناطق قرمز مازندران به ۹ شهرستان و روز ۱۸ تیر هم رنگ قرمز کرونایی بر ۱۳ شهرستان مازندران حاکم شد. با اضافه شدن تنکابن و بابلسر به شهرستان های قرمز مازندران در روز ۲۳ تیر نیز تعدادمناطق قرمز مازندران به ۱۵ شهرستان افزایش یافت. از ۸ مرداد نیز با اضافه شدن پنج شهرستان دیگر تعداد شهرستان های با وضعیت قرمز مازندران به ۲۰ رسید.

موج پنجم کرونا در مازندران مانند سراسر کشور ناشی از شیوع ویروس هندی یا سویه دلتا است که سرعت سرایت بسیار بیشتری دارد و گروه‌های سنی کودک و نوجوان را نیز درگیر می‌کند. این سویه از کرونا تا کنون تمام رکوردهای ثبت شده از سویه‌های ووهان و انگلیسی در مازندران را شکسته و همچنان زیر سایه بی‌توجهی‌های مردم و سفرهای پرتعداد مسافران و خوش‌نشینان به مازندران، با سرعت در حال افزایش آمارهای کرونایی است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید