کد خبر: 347719
۰
۰
نسخه چاپی

تحت تملک بودن ۱ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی در ۱۶ بانک

به گزارش قم پرس، بابک دین‌پرست بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید و افتتاحیه پروژه‌های طرح توسعه صنعتی در قم گفت: در جهت طرح توسعه اقدامات خوبی در قم انجام شده است و امروز از واحدهای صنعتی و تولیدی در ارتباط با طرح توسعه بازدید انجام شد.

معاون اقتصادی وزیر کشور ادامه داد: مطالباتی را در رفع موانع تولید در دستور بررسی داریم و از صبح امروز در روند بازدید و افتتاح از یک واحد تولیدی طرح توسعه صنعتی با حجم سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۲۵۰ نفر قرار گرفتیم.

وی با اشاره به طرح توسعه شرکت‌های لوازم خانگی افزود: با حمایت‌های خوب مسئولان و صنایع در طول یک سال و نیم قبل اشتغال از ۸۰۰ نفر به ۱۶۰۰ نفر رسیده است و این مجموع سالانه ۸۰۰ هزار دستگاه در ۴۹ نوع تولید می‌کند که صد در صد افزایش تولید لوازم خانگی را دارد و تحول خوبی در تأمین نیاز در این صنعت به شمار می‌رود.

دین‌پرست تصریح کرد :۱۶ بانک در حدود ۱۸۰۰ واحد تولیدی را تحت تملک دارند که ۵۸ درصد تعطیل است، طبق دستور نحوه واگذاری در حوزه اموال بانک‌های مالی و اعتباری و شورای پول و اعتبار باید این واحدها به چرخه تولید بازگردند.

معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: راه اندازی واحدهای نیمه تمام در سطح استان‌ها نیز در دستور کار است ضمن اینکه در جهت بررسی واحدها دارای پرونده قضائی نیز اقداماتی صورت می‌گیرد.

وی افزود: امسال ۶۹۱ مورد واحد تولیدی در رابطه با پرونده قضائی تشکیل کمیته مشترک دارد که البته در قم تعداد بسیار کم است، همچنین بررسی واحدهای بحرانی در ستاد استانی نیز دنبال می‌شود.

بابک دین‌پرست ادامه داد: احیای واحدهای تولیدی و صنعتی راکد در شهرک‌های صنعتی از برنامه‌های جدی در حوزه اقتصادی است و در حال حاضر ۱ هزار و ۱۱ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور داریم که ۸۳۸ مورد از آنها فعال است.

معاون اقتصادی وزیر کشور تصریح کرد: ۴۷ هزار و ۵۰۰ واحد مستقر در شهرک‌های صنعتی داریم که ۸ هزار و ۵۰۰ واحد غیر فعال است و در کارگروه‌های ستاد آن را پیگیری می‌کنیم.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید