ثبت‌نام بیماران مبتلا به دیابت برای دریافت واکسن کرونا در یزد آغاز شد

به گزارش عصرسه‌شنبه روابط عمومی ابن مرکز، دکتر سید محمد رضا آقایی افزود: کسانی که در سامانه از قبل به عنوان دریافت کننده انسولین ثبت نام کردند، می‌توانند با مراجعه به سایت سلامت محل، روز و ساعت دریافت واکسن را انتخاب کنند و نیازی به انتظار برای دریافت پیامک نوبت‌دهی نیست.

وی ادامه داد: بیماران دیابتی دریافت کننده انسولین که قبلا در سامانه ثبت‌نام نکردند در روزهای اداری می‌توانند از ساعت ۸ تا ۱۲ به مرکز تحقیقاتی درمانی یادشده برای تشکیل پرونده مراجعه کنند و یا در صورت داشتن هرگونه سوال با شماره ۳۷۲۸۳۲۳۷ تماس بگیرند.

مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد تصریح کرد: ۱۰۰ هزار بیمار دیابتی در استان وجود دارد که از این تعداد حدود ۲۰ هزار نفر انسولین دریافت می‌کنند.

جمعیت استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است.

همچنین سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: در شبانه‌روز گذشته مطابق استاندارد سازمان جهانی بهدشت ۵۶۵ فرد جدید مبتلای قطعی به کووید ۱۹ در استان شناسایی شدند و ۱۰ نفر هم در این مدت بر اثر ابتلا به این بیماری فوت کردند.

به گزارش دوشنبه‌شب روابط عمومی این دانشگاه، ابراهیم سلمانی افزود: در این مدت از یک هزار و ۲۲۴ نمونه گرفته شده از بیماران مشکوک به کرونا، در مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی نمونه برداری شد.

وی ادامه داد: از این تعداد ۷۶ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شدند و ۴۸۹ نفر هم در منزل دوره نقاهت( قرنطینه خانگی) خود را طی می‌کنند.

از ابتدای شیوع کرونا از اوایل اسفندماه ۱۳۹۸ تاکنون ۷۰ هزار و ۸۲۹ فرد مبتلا به این ویروس در استان شناسایی شدند که از این تعداد یکهزار و ۹۶۰ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ فوت کردند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، بزریل، هندوستان و آفریقای جنوبی که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده اس

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید