کد خبر: 352238
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

معروف‌ترین شهر‌های ارواح در جهان را ببینید + عکس

به گزارش گروه وبگردی قم پرس ؛شهر ارواح یکی از افسانه ای‌ترین باور‌های مردم است که باعث شده است از رفت و امد به برخی مناطق که باور دارند در آن‌ها روح زندگی می‌کنند خودداری کنند.

۱. کولمانسکوپ، نامیبیا

این شهر در جنوب نامیبیا در ۱۹۰۸، به دلیل تب الماس تب و امیدواری به ثروت آسان با رونق مواجه شد. ظرف ۲ سال یک شهرکامل و مدرسه و بیمارستان و ساختمان‌های مسکونی، در کویر شنی بی ثمر تاسیس شد.

كولمانسکوپ ، ناميبيا

۲. سان زی، تایوان

یک دهکده توریستی با ایده دنیای آینده در شمال تایوان در حال احداث بود که حوادث متعدد در آن از یک سو کمبود امکانات مالی از سوی دیگر به بد شگون بودن این طرح دامن زد.

سان زی، تایوان

۳. کراکو، ایتالیا

تا پیش از آغاز جنگ جهانی اول نیمی از سکنه شهر از خانه‌های خود کوچ کرده و تا سال ۱۹۶۳ به دهکده مجاور نقل مکان کردند. مورخان زمین لرزه‌های متعدد ریزش کوه و فقر کشاورزان را دلیل اصلی این مهاجرت‌ها عنوان کرده اند.

کراکو، ایتالیا

۴. گونکانجیما جزیره ارواح ژاپن

در سال‌های دهه ۱۹۶۰ و به دلیل افزایش بنزین و کاهش مصرف زغال سنگ در ژاپن این جزیره تخلیه شده و در نهایت در سال ۱۹۷۴ میلادی معدن به طور کامل تخلیه شد.

گونکانجیما جزیره ارواح ژاپن

۵. اورا دور سور گلان، فرانسه

روستای اورادور دارای ۳۰۰ تا ۴۰۰ جمعیت بود در بامداد روز ۱۰ ژوئن ۱۹۴۴ ژنرال لامردینگ (فرمانده لشکر دوم اس اس پانزر داس رایش آلمان) فرمان قتل عام ساکنان روستای اورادور و تخریب این روستا را می‌دهد.

اورا دور سور گلان، فرانسه

۶. پریپیات، اوکراین

ساکنان این شهر اکثرا کارگران نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل بودند که در ۱۹۸۶ بعد از حادثه چرنوبیل شهر را رها کردند و رفتند.

پریپیات، اوکراین

منبع:طلا

انتهای پیام/

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس