کد خبر: 352285
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

به دنبال هم‌افزایی برای کشف استعدادهای جدید هستیم

به گزارش خبرنگار مهر صبح امروز نشست خبری افتتاحیه و معرفی «دوره جامع آموزشی خبرنگار چندرسانه‌ای» با حضور محمد شجاعیان، مدیر عامل گروه رسانه‌ای مهر، بهرامی مدیر دپارتمان رسانه‌ای مدرسه آئینه، خاکی مدیر مدرسه نوآوری مهر، اکبری مدیر مرکز آموزش تخصصی دانشگاه سوره و ساعی رئیس دانشگاه سوره که به صورت مجازی مهمان این نشست خبری بود در محل برگزار شد.

در ابتدای این نشست اکبری مدیر مرکز آموزش تخصصی دانشگاه سوره با اشاره به روند فعالیت این دانشگاه در خصوص آموزش‌های کاربردی رسانه‌ای و خبرنگاری گفت: رویکرد ما در این مرکز طی دو سال اخیر به صورت متمرکز پرداختن به خلاءهای موجود در آموزش تخصصی خبرنگاری بود و این موضوع کمتر در آموزش‌گاه‌های آکادمیک وجود دارد.

وی ادامه داد: در واقع آنچه این مرکز آموزشی انجام می‌دهد آموزش‌های کاربردی‌تر و تخصصی‌تر در حوزه خبر و رسانه است.

اکبری تصریح کرد: برای اقناع بیشتر این دوره‌ها همکاری خوبی با مدرسه آئینه و مدرسه نوآوری مهر داشتیم، زیرا دغدغه مشترکی داریم و آن هم تربیت خبرنگارانی است که بتوانند با توجه به تغییرات فضای رسانه‌ای فعالیت مفیدی داشته باشند و مثمر ثمر باشند.

این کارشناس حوزه رسانه خاطرنشان کرد: بر این اساس با گذاشتن جلسات متعدد به یک ایده متمرکز و طرح مشترک رسیدیم که آن نیز دوره جامع آموزشی و جذب خبرنگار چند رسانه‌ای است.

به دنبال هم‌افزایی برای کشف استعدادهای جدید هستیم

در ادامه این نشست بهرامی طراح دوره و مدیر دپارتمان رسانه‌ای مدرسه آئینه به تشریح جزئیات این دوره پرداخت و گفت: در شرایط فعلی خبرنگاری نوین با اسامی شهروند خبرنگار، خبرنگاری کوله پشتی و چند رسانه‌ای ایجاد شده است که این موضوع نشان می‌دهد باید شیوه تربیت خبرنگار برای استفاده در رسانه‌ها نیز تغییر کند.

وی با تاکید بر این که فضای رسانه‌ای کنونی کشور موجب شده است تا یک خبرنگار در کنار آموزش‌های خبرنگاری فعالیت‌های جدید تولید خبر از قبیل تولید محتوای چند رسانه‌ای را نیز آموزش ببیند گفت: جلسات متعددی در خصوص نویسندگی خبر، صحت سنجی خبر و تولید محتوا گذاشته شده است تا خبرنگاری که از این دوره خارج می‌شود، خبرنگار جامعی باشد، تا هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی بتواند فعالیت درخوری را در حوزه رسانه انجام دهد.

بهرامی ادامه داد: در این دوره طرحی نوین برای آموزش‌های کاربردی ارائه خواهد شد و قطعاً از اساتیدی استفاده می‌شود که تجارب بسیار بالایی در زمینه خبرنگاری برخور دارند.

وی تاکید کرد: این دوره به صورت آنلاین در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۸ و ۱۸:۳۰ الی ۲۰:۳۰ برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست خبری خاکی مدیر مؤسسه مهری نو به هم افزایی سه مجموعه رسانه‌ای برای غنی‌تر شدن این دوره آموزشی اشاره و تاکید کرد برای اولین باراست که این دوره با همکاری سه مرکز آموزش رسانه‌ای تشکیل می‌شود.

وی در خصوص مدرسه مهر و چگونگی تبدیل شدن آن به مؤسسه نوآوری مهر با شیوه‌های جدید آموزشی تصریح کرد: با مشارکت چند نهاد تخصصی در تلاش هستیم آموزش‌هایی که ارائه می‌کنیم منجر به توانمند سازی افراد برای رسیدن به شبکه گسترده قوی در عرصه خبر و رسانه شود.

به دنبال هم‌افزایی برای کشف استعدادهای جدید هستیم

خاکی اظهار کرد: در انتهای این دوره آموزشی به دانشجویان مدرک معتبر ارائه خواهد شد و افراد برگزیده با توجه به نیاز در بخش‌های مختلف خبری این رسانه مشغول به کار خواهند شد.

در ادامه، ساعی رئیس دانشگاه سوره که به صورت مجازی مهمان این مراسم بود با تاکید بر رویکردهای جدید در حوزه آموزش خبر نویسی و خبرنگاری گفت: با توجه به تغییر جریان رسانه‌ای و شیوه تولید محتوا و خبر باید همگام با این تغییرات خبرنگاران نیز توانمند شوند.

وی خواستار تولد جدیدی در این حوزه شد و تصریح کرد: باید در جنگ نوین رسانه‌ای بتوانیم قدرتمند ظاهر شویم.

ساعی در خصوص آموزش روزنامه نگاری، خبرنگاری و فعالیت‌های رسانه‌ای اظهار کرد: حوزه رسانه هم علم است و هم هنر و هم فن که باید در کنار کسب مهارت علمی تجربه فنی نیز وجود داشته باشد تا مهارت و تخصص باعث تعالی فعالان این عرصه شود.

ساعی از سبقه‌ی غنی و تلاش آن برای پرورش نیروی متخصص انسانی در میان همه مجموعه‌های فرهنگی رسانه‌ای کشور اظهار داشت: خیلی از افراد بوده‌اند که کار خود را از مهر شروع کرده و مؤسسه مهر موجب معرفی این افراد به عرصه خبر و رسانه در کشور شد.

در انتهای این مراسم شجاعیان مدیرعامل مؤسسه رسانه‌ای مهر گفت: در مجموعه مهر به دنبال تقویت و تعالی فعالان عرصه رسانه هستیم که خوشبختانه تا حد زیادی نیز در این زمینه موفق عمل کرده‌ایم.

وی با توجه به جایگاه مؤسسه مهر در میان دیگر رسانه‌های موجود در کشور گفت: نیازمند نیروهای جدید با تفکرات و ایده‌های نو هستیم تا بتوانیم مؤثرتر از گذشته در این عرصه حضور داشته باشیم، به همین منظور با همراهی سه مجموعه‌ی دانشگاه سوره، مدرسه هنر و آئینه و مدرسه نوآوری مهر اقدام به برگزاری چنین دوره‌ای کردیم تا نتیجه‌اش کشف و استعدادیابی افراد جدید باشد.

شجاعیان تصریح کرد: با توجه به نیاز جامعه رسانه‌ای کشور سعی شده است تا بستری فراهم شود که دانش آموختگان این دوره بتوانند به راحتی وارد بازار کار شوند.

دوره جامع آموزشی خبرنگار چندرسانه‌ای طبق اعلام قبلی از روز چهارشنبه ۲۴ شهریور ماه به‌صورت آنلاین طبق برنامه شروع و در ۱۱ آذر ماه خاتمه خواهد یافت.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس