۹۰ روانشناس به خانواده‌های متوفیان کرونایی خراسان رضوی مشاوره می‌دهند

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر ندا اخروی افزود: طرح حمایت و ارائه خدمات رایگان روانشناسی به خانواده‌های متوفیان کرونا همزمان با سراسر کشور از نیمه اردییهشت سال گذشته در مناطق زیرپوشش این دانشگاه آغاز شده است.

وی ادامه داد: در این راستا با مشارکت بیش از ۹۰ روانشناس تاکنون بیش از پنج هزار و ۶۴۰ نفر از اعضای خانواده جانباختگان کرونا به صورت تلفنی از مشاوره سوگ بهره مند شده اند و ۲ هزار و۳۷۰ جلسه حضوری مشاوره نیز در مناطق زیرپوشش این دانشگاه برگزار شده است.

مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای این خانواده‌های داغدار پنج جلسه مشاوره شامل یک جلسه ارزیابی و چهار جلسه مشاوره هفتگی به صورت رایگان توسط متخصصان و کارشناسان آموزش دیده روانشناسی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف از مشاوره سوگ، کمک به بازماندگان برای کنار آمدن با غم فقدان عزیز از دست رفته‌شان است افزود: این به معنی فراموش کردن عزیزان درگذشته نیست بلکه یافتن راه‌هایی است که بازماندگان بتوانند در کنار حفظ و یادآوری خاطرات متوفی، زندگی سازنده ای را در پیش بگیرند.

دکتر اخروی ادامه داد: در این طرح با خانواده‌های متوفیان کرونا تماس گرفته می‌شود و از آنان برای شرکت در جلسات مشاوره دعوت به عمل می‌آید.

وی گفت: در این جلسات، روانشناس از طریق تکنیک‌های همدلی با خانواده داغدار، ارتباط درمانی برقرار کرده و آنان را تشویق به تخلیه هیجان می‌کند تا واقعیت فقدان را پذیرفته و با دردی که از فقدان تجربه می‌کنند، کنار آمده و معنای جدید برای این گونه تجارب دردناک بیابند.

مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: افرادی که پیش از این مبتلا به اختلال در سلامت روان بوده و با مصرف دارو بهبود پیدا کرده‌اند، ممکن است به دلیل تشدید استرس در شرایط کنونی با بازگشت بیماری مواجه شده و نیاز به حمایت‌های روانی داشته باشند که کارشناسان سلامت روان با این افراد نیز تماس می گیرند و خدمات روانشناختی یا پزشکی لازم به آنان ارائه می‌کنند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید