مجموع فوتی‌های کرونا در چهارمحال و بختیاری به هزار و ۵۰۰ نفر رسید

مجید شیرانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اگر چه روند تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان کاهشی شده اما همچنان موارد مرگ و میر در استان بالاست.

وی با بیان اینکه از مجموع ۴۵۹ بیمار بستری در بخش‌های کرونا، حال عمومی ۵۹ بیمار وخیم است، تصریح کرد: این موضوع نشانگر آن است که احتمال اینکه در روزهای آینده نیز با چندین مورد فوتی روبرو شویم وجود دارد.

شیرانی همچنین از شناسایی ۲۶۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۳ بیمار بستری شدند و ۲۱۸ نفر نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه طرح واکسیناسیون علیه کرونا در استان با شتاب خوبی در حال انجام است، اظهار داشت: در روزهای اخیر روزانه بیش از ۲۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده است که پیش‌بینی می‌شود ظرف چند ماه آینده تمامی جمعیت هدف استان دست‌کم دُز اول واکسن کرونا را دریافت کنند.

شیرانی همچنان بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان تاکید کرد و گفت: درصد پروتکل‌های بهداشتی در استان کاهش یافته و این موضوع می‌تواند تهدیدی برای توقف روند کاهشی شیوع کرونا باشد از همین رو انتظار می‌رود مردم استان در این خصوص جدیت لازم را به کار گیرند.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین رنگبندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های فارسان، کوهرنگ و سامان از وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) به وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان خانمیرزا به وضعیت زرد (خطر متوسط) تغییر رنگ دادند.

همچنین شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، لردگان، کیار، بن و اردل کماکان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) شیوع کرونا قرار دارند.

از ابتدای شیوع کرونا تا ۲۴ شهریور، ۲۰۸ هزار و ۷۹۲ مورد تست مولکولی تشخیص کرونا در استان انجام گرفته شده است که بر اساس آن ۷۴ هزار و ۸۳۸ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید