کد خبر: 353079
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

هندبال ظرفیت افتخار آفرینی برای ورزش را دارد/از تیم تشکر می کنم

به گزارش قم پرس تیم ملی هندبال بانوان کشورمان عصر امروز سه شنبه ۳۰ شهریور ماه در آخرین مسابقه مرحله گروهی مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا در اردن برابر تیم سوریه به پیروزی رسید. با این برتری تیم کشورمان نه تنها برای اولین بار راهی مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا شد بلکه توانست برای اولین بار در بین رشته‌های گروهی و توپی زنان ایران جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را بدست بیاورد و دست به یک کار تاریخی بزرگ بزند.

علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال کشورمان به دنبال راهیابی تیم بانوان این رشته برای اولین بار به مسابقات قهرمانی جهان گفت: خدا را شاکرم که توانستیم دل مردم را شاد کنیم و تیم هندبال بانوان ما با این برد به مرحله نیمه نهایی آسیا راه بیابد که این اتفاق هم برای اولین بار افتاد و از آن سو جواز حضور در رقابت‌های جهانی را کسب کند.

وی ادامه داد: تصمیمی که بر اعزام این تیم گرفتیم به این شکل پاسخ داده شد. در آن مقطع تصمیم سختی بود و خیلی خوشحالم که بهترین تصمیمات و اقداماتی که در فدراسیون انجام گرفت اعزام این تیم بود. تشکر می‌کنم از تمام بچه‌ها که واقعاً بابت این مشکلات میزبانی و مشکلات عدیده ای که بود، مشکلات نبود کادر با غیرت و شهامت بازی کردن و نشان دادند که دختران محجبه و مسلمان ما که ابزارشون همین حجاب و غیرت ایرانی است در عرصه‌های ورزشی هم با غیرت حاضر و مثل یک سرباز برای کشورشان قدم برداند.

رئیس فدراسیون هندبال کشورمان بیان داشت: این موفقیت را به جامعه هندبال ایران تقدیم می‌کنم و جا دارد از حمایت آقای صالحی امیری و آقای سجادی و کل مجموعه وزارت ورزش و کمیته المپیک که در این موفقیت بزرگ نقش پررنگی داشتند تبریک بگویم.

پاکدل خاطرنشان کرد: امیدوارم با این نتیجه هندبال را بهتر و بیشتر از قبل حمایت کنند و هندبال نشان داد که ظرفیت افتخار آفرینی را برای ورزش ایران دارد.

وی که پس از مثبت شدن اعضای کادر فنی تیم ملی هندبال زنان کشورمان راهی اردن شده است ادامه داد: جا دارد از سفارت ایران در اردن که در این چند روز کنار ما بودند و زحمات زیادی کشید تشکر کنم. این عزیزان در این چند روز که مشکل داشتیم کنار تیم بودند. همین طور روابط بین الملل وزارت ورزش هم در این مسیر به ما کمک زیادی کردند.

تیم ملی هندبال بانوان ایران به عنوان تیم دوم گروه دوم راهی مرحله نیمه نهایی هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا شده و از اول مهر در این مرحله مسابقه خود را برای تعیین تکلیف رتبه اول تا چهارم ادامه می‌دهد. ۵ تیم اول این رویداد جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان اسپانیا را بدست می‌آورند که ایران با قرار گرفتن در بین چهار تیم صعودش به این رویداد را قطعی کرد. این اولین بار است که تیم زنان هندبال ایران در بین چهار تیم اول قاره آسیا ایستاده و راهی مسابقات جهانی می‌شود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس