تزریق روزانه واکسن کرونا در آران و بیدگل رکورد زد

اعظم باقری روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: روزهای یکشنبه و دوشنبه به ترتیب افزون بر یک‌هزار و ۸۰۰ و یک‌هزار و ۵۰۰ دز واکسن در مرکزهای واکسیناسیون آران و بیدگل تزریق شد که این تعداد رکورد تازه‌ای در تزریق واکسن در شهرستان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تلاش‌های بی وقفه کادر بهداشت و درمان آران و بیدگل در اجرای بهینه واکسیناسیون ادامه داد: روز گذشته در مرکز تجمیعی پیام نور شهر آران و بیدگل یک‌هزار و ۱۴ دز واکسن تزریق شد که رکورد بسیار بالایی است و حدود ۵۰۰ واکسن هم در شهرها و روستاهای تابعه شهرستان تزریق شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل گفت: حدود ۵۰ هزار دُز واکسن از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در این شهرستان‌ تزریق شده که از این تعداد، ۳۲ دز مربوط به نوبت نخست و ۱۸ هزار دز مربوط به نوبت دوم بوده است.

وی افزود: حدود ۴۰ درصد جامعه هدف آران و بیدگل نوبت نخست و نزدیک به ۱۹ درصد جمعیت ۱۸ تا ۳۰ سال این شهرستان واکسن کرونا دریافت کردند.

وی ادامه داد: کمترین استقبال از واکسیناسیون کرونا در آران و بیدگل مربوط به رده سنی بالای ۸۰ سال با ۵۹ و نیم درصد بوده است، به طوری که از جمعیت ۲ هزار و ۳۵۹ نفری افراد بالای ۸۰ سال این شهرستان، تاکنون یک‌هزار و ۴۰۳ نفر واکسن دریافت کردند.

به گفته وی، تاکنون رده سنی ۷۰ تا ۸۰ سال ۷۰ و هشت دهم درصد، ۶۰ تا ۷۰ سال نزدیک به ۷۵ درصد، ۵۰ تا ۶۰ سال ۶۵ درصد، ۴۰ تا ۵۰ سال حدود ۴۰ درصد و ۳۰ تا ۴۰ سال حدود ۲۳ درصد در آران و بیدگل از واکسیناسیون کرونا استقبال کردند.

باقری با اشاره به استقبال روستاییان آران و بیدگل از واکسیناسیون کرونا اظهار داشت: نزدیک به ۱۰۰ درصد جامعه هدف روستایی این خطه واکسینه شدند که در کشور بسیار مطلوب و قابل تامل است.

وی با یادآوری اینکه جمعیت جامعه هدف واکسیناسیون در آران و بیدگل نزدیک به ۸۰ هزار نفر است، ادامه داد: ضروری است با تشویق و فرهنگ‌سازی، درصد جمعیت باقیمانده جامعه هدف شهرستان برای دریافت واکسن مجاب شوند.

به گفته وی، اکنون واکسیناسیون افراد ۱۷ سال به بالای آران و بیدگل در جریان است که روزانه افزون بر ۱۵۰ دُز واکسن تزریق می شود که تلاش می‌شود به تزریق روزانه ۲ هزار دز واکسن برسیم.

وی ادامه داد: بر این پایه، همه افراد بالای ۱۷ سال در آران و بیدگل برای جلوگیری از ازدحام و پس از دریافت پیامک با در دست داشتن کارت ملی به مراکز تجمیعی واکسیناسیون دانشگاه پیام نور مراجعه کنند تا واکسن کرونا برای آنان تزریق شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل با تاکید بر اینکه دریافت‌کنندگان واکسن کرونا همچنان باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را رعایت کنند، گفت: با دریافت واکسن کرونا احتمال ابتلای مجدد وجود دارد که البته دارای شدت کمی است و مرگ ناشی از کرونا پایان می‌یابد.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون یک مرکز تزریق تجمیعی واکسن کرونا در آران و بیدگل واقع در سالن تربیت بدنی دانشگاه پیام نور در بلوار عاملی، بلوار دانشگاه به مردم خدمات می‌دهند.

این مرکز در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر فعال و از ساعت ٨ تا ١٣ و ١۴ تا ٢١ آماده پذیرش مراجعان از گروه‌های هدف برای انجام واکسیناسیون هستند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت کرونایی آران و بیدگل در برهه کنونی نارنجی است.

ویروس کرونا اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر در فاصله ۶ کیلومتری کاشان قرار دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید