شمار بیماران مبتلا به کرونا در تایباد ۷۰ درصد کاهش یافت

حیدر احسانی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ظرفیت‌ بخش‌ عفونی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) تایباد از اشغال ۱۰۰ درصدی خارج شده و از چهار بخش پیش بینی شده با ۱۰۰ تخت برای بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ طی روزهای گذشته ۷۸ تخت خالی شده و خدمات سایر بخشها به بیماران به حالت عادی بازگشته است.

وی اظهار امیدواری کرد با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی توسط شهروندان شاهد تداوم روند نزولی شمار مبتلایان و بستری‌های کرونایی باشیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: با تداوم این وضعیت فرصت خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به بیماران غیرکرونایی فراهم خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون یک مرکز تجمیعی، ۲ مرکز خدمات جامع سلامت شهری، چهار مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و ۳۱ خانه بهداشت در این شهرستان برای تزریق واکسن کرونا فعال هستند.

احسانی ادامه داد: با استقبال مردم این شهرستان طی سه روز گذشته رکورد تزریق افزون بر ۶ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن در این شهرستان شکسته شده است.

وی گفت: امسال ۶۶۳ بیمار کرونایی در بخش عفونی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) تایباد بستری شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد افزود: طی چند روز گذشته با همکاری خوب مردم، میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در این شهرستان به بیش از ۶۵ درصد رسیده و تزریق واکسن به مشاغل پرخطر در گمرک مرزی دوغارون نیز به بیش از ۷۵ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۲۲ بیمار کرونایی در بخش عفونی بیمارستان تایباد بستری هستند که حال ۶ نفر آنان وخیم است و تاکنون ۳۷ هزار و ۵۰ دُز واکسن کرونا در مرحله نخست و ۱۲ هزار و ۴۷۶ دُز واکسن در مرحله دوم در این شهرستان تزریق شده است.

مرکز شهرستان مرزی ۱۳۸ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید