کد خبر: 353105
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

اعزام ۶ رشته ورزشی ایران به یونیورسیاد دانشجویان جهان

به گزارش قم پرس و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، هادی بشیریان در مراسمی که برای بزرگداشت روز بین المللی ورزش دانشگاهی در دانشگاه پیام نور برگزار شد، گفت: امسال به همین مناسبت در ۱۰ استان کشور برنامه بزرگداشت برگزار می‌شود و صدور پیام تبریک توسط وزرای علوم، ورزش و ریاست کمیته ملی المپیک نشان دهنده اهمیت این رخداد در کشور است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی به حضور ایران در رخدادهای مهم بین المللی ورزشی اشاره کرد و افزود: در آخرین دوره یونیورسیاد دانشجویی رتبه نهم را کسب کردیم و در دوره پیش رو سعی داریم این جایگاه را حفظ کنیم یا ارتقا دهیم.

بشیریان با اعلام اینکه برای یونیورسیاد سال آینده در ۶ رشته ورزشی اعزام دانشجو خواهیم داشت، گفت: به زودی مسابقات استانی در این ۶ رشته ورزشی آغاز می‌شود تا دانشجویان پسر و دختر برگزیده مرحله استانی وارد مسابقات انتخابی بهمن و اسفندماه جاری شوند.

همچنین با توجه به تعویق افتادن یونیورسیاد، سایر رشته‌های ورزشی نیز در صورت تایید کمیته فنی و یا کسب رکوردهای ورودی به این رویداد اعزام خواهند شد.

وی از مشارکت جدی هیات‌های ورزشی استانی در برنامه‌های فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی قدردانی کرد و ادامه داد: این فدراسیون اجرای برنامه‌های ورزشی در سطوح استانی و منطقه‌ای را به هیات‌های ورزشی سپرده است.

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی از برنامه این فدراسیون برای انعقاد تفاهم نامه با فدراسیون‌های ورزشی خبر داد و گفت: با انعقاد این تفاهم نامه‌ها دانشجویان ورزشکار از امکانات ورزشی این فدراسیون‌ها استفاده می‌کنند و هیات‌های ورزشی دانشگاهی هم خدمات علمی و آموزشی به جامعه ورزش ارائه می‌کنند.

بشیریان در ادامه این مراسم از صدور پیام تبریک وزرای علوم و ورزش و ریاست کمیته ملی المپیک به مناسبت روز بین المللی ورزش دانشگاهی قدردانی کرد و پیام صادره توسط حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان و سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک را قرائت کرد.

علاوه بر سخنرانی غفاری سرپرست سازمان امور دانشجویان، زمانی رئیس دانشگاه پیام نور و بشیریان رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، برگزاری برنامه پیاده روی نمادین و اهدای جوایز ورزشی به تعدادی از شرکت کنندگان، بخشی از مراسم بزرگداشت در دانشگاه پیام نور بود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس